donderdag 9 september 2010

It's all about money

Met m'n mooie €3000 spaardoel al gehaald in augustus, stelde ik het doel bij naar €4500. Nu rekende ik dus uit, dat ik met alles spaartotalen nog zo'n €375 per maand moet sparen om het te halen.
Ik zit nu op gemiddeld €450 per maand. Dat moet lukken dus. Hopelijk stiekem zelfs nog wat meer, want ik hoop op €5000 eind van het jaar.
Maar realistisch blijven en onzekerheid over werk nemen dat toch de overhand.
Maar in theorie kan het dus allemaal makkelijk. Want ik heb voorlopig de komende 2 maanden nog wel werk, voor minimaal 1 dag per week. Dus moet ik zorgen dat ik daarna ook inkomen heb. Liefst een beetje meer dan nu.
Maar het punt blijft: alles wat ik verdien met werken spaar ik.

Ik heb de gruwelijke luxe om nog studiefinanciering te krijgen. En die is niet mis, omdat ik alleenstaande ouder ben. Nu wil het zo dat wanneer ik ga verhuizen en samenwonen met vriendlief, m'n studiefinanciering in 1 keer ongeveer halveert, omdat ik dan niet meer alleenstaand ben. Ingewikkeld verhaal allemaal. Maar het is nu eenmaal een feit.
Door die studiefinanciering kan ik m'n opleiding betalen en daarbij nog erg hard sparen. En dat doe ik dan maar. Want strakjes word het leven natuurlijk een stuk duurder en met minder inkomsten. Daar moet je een beetje op voorbereid zijn natuurlijk.

Ik bespaar al op kleding. Voor mezelf alleen eigelijk, want ik besloot geen nieuwe truien te kopen deze winter. Ik draag voornamelijk sweaters van m'n zomerkamp en ik heb wel nette mooie truien, maar die draag ik dan net minder.
Dus die heb ik gewoon niet nodig. Ik heb wel nieuwe wandelschoenen nodig, maar dat leek m'n oma wel een goed verjaarscadeautje, dus die kosten me ook niks.

Door dit keer bij te houden hoeveel ik nu uitgeef voor de kleding voor Kleine Vent (die nog altijd gemiddeld 3/4 nieuwe garderobe nodig heeft elk seizoen) kijk ik of ik daar nog iets uit kan slepen. Dat zal niet veel zijn, want ik koop nooit echt dure kleding en probeer na te klein geworden zoveel mogelijk nog te verkopen.
Maar ik ga nu toch ook maar eens een rondje langs marktplaats doen voor eventueel een herfstjas. Z'n winterjas is echt nog te dik en z'n zomerjas wordt echt te klein (niet slecht overigens, 2ehandse voor €12 en hij draagt het voor de 2e zomer)

Ik merk dat ik op zich al wel bezuinig. Ik geef geen bakken met geld uit en kindlief groeit minder hard, dus 2 keer per seizoen nieuwe kleren is niet meer nodig. Dat scheelt natuurlijk enorm. Daarbij heb ik voor de zomer een aantal kledingstukken zelf gemaakt voor mezelf met alles wat ik nog in huis had. Het ruimt op en scheelt best geld.
Maar het ding blijft. Er moet gewoon meer binnen gaan komen uiteindelijk. Want bij eventueel verhuizen komen meer kosten en minder inkomsten en dat moet ik zien te voorkomen.

Mijn plan voor volgende week:
Maandag: lijst van marktplaats artikelen, die fotograferen, alle beschrijvingen maken
Dinsdag: studeren
Woensdag: studeren, Naar de bios
Donderdag: marktplaats vullen
Vrijdag: (werken?) Marktplaats vullen

Op die manier kan ik een beetje alles opgeruimd zien te krijgen. En extra sparen.
Ook willen we graag nog een snuffelmarkt doen. De centjes daarvoor zijn voor in de leuke dingen pot. Die begint langzaamaan alweer redelijk gevuld te raken. Volgend jaar duurt nog lang, dus die komt wel vol, zolang ik netjes blijf sparen en er zulke mooie meevallers blijven komen.

3 opmerkingen:

  1. Dat gaat lekker zeg!
    Hier is zoonlief ook het meeste ontgroeid en deze week de knieën van een broek kapot... en zaterdag schoenen kopen. Of ze passen of niet (deze) ze zijn gewoon te versleten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ging vroeger altijd naar de kledingbeurs van het leger des Heils. Ik heb daar altijd leuke dingen vandaan kunnen halen, af en toe nam ik kleding mee die ik kon vermaken voor leuke kleding voor de 2 jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas is hier de kleding'zaak' van het Leger toch wat karig bedeeld in kindjeskleding. Het is of kleiner dan 104 of gelijk dames/heren maten. Voor mezelf vind ik er ook wel eens wat. Ik vind het heerlijk om lekker te neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen