dinsdag 14 september 2010

Opruimend en Blij zijnd

ZO!
onwijs opgeruimd en nu staan er in de hoek van de eetkamer 2 verhuisdozen en 2 boekendozen van de Praxis met dingen die verkocht moeten worden.
Er staan ook nog wat dingen omheen, maar het staan een stuk netter dan afgelopen weekend.
Daarbij staat op elke doos een nummertje en ik heb lijsten wat er in elke doos zit.
Die heb ik nu bijna helemaal in de computer staan, met eventuele bijzonderheden en vraagprijs.
Nu was het een snel rekensommetje om te kijken met wat ik nu ingevoerd heb, of ik die €200 zou halen. Het totaal staat nu op €417,80, met nog 27 artikelen te gaan en 2 artikelen om verder onderzoek naar te doen.
Die €200 blijkt een makkelijke zaak te zijn. Ik heb een aantal kledingstukken die prijziger zijn en verder gewoon heel erg veel. Ik moet er 176 advertenties op gaan zetten. En ik moet nog opruimen beneden!
Maar voorlopig hou ik me hier mee bezig, want het gaat echt een berg werk worden, maar het is het waard. Het ruimt op en het levert dus toch een stuk meer op dan ik dacht.
Ik heb al besloten dat er 3 dingen gaat gebeuren met het geld. Het is natuurlijk een stukje voor m'n lampen, maar ook een deel in de leuke dingen pot en een deel naar m'n nieuwe spaarrekening. Het gaat gewoon nog lukken allemaal ook.

Het is natuurlijk niet dat ik voor alles de vraagprijs ga krijgen, maar zo'n €250 moet zeker haalbaar zijn. Zeker met de bergen boeken en bergen speelgoed.
In november gaan we ook nog een snuffelmarkt doen in de buurt, dus wat dan over is gaat ook weer mee. En nog meer, want ik heb dus ook nog dozen in het tuinhuis staan. Ik heb echt veeeel te veel spullen. Alles moet weg! Het geld is meegenomen, maar die ruimte die je erdoor krijgt is veel meer waard.

En buitenom m'n marktplaats werk, was er ook een informatiebijeenkomst op school gisteravond. Het was gezellig en leuk en er is heel duidelijk uitgelegd wat er gedaan gaat worden en hoe het allemaal werkt.
Er is dus een methode waarbij na een toets (7 keer per jaar) mogelijkheid is om extra te oefenen of juist iets extra's te doen. Uit hetzelfde extra boek van de methode. Goed over nagedacht dus. Bij rekenen heeft kindlief nog altijd z'n extra somplex boek en mag daar ook uit werken, als z'n normale werk af is. Hij leest al op het nivo wat gewenst is voor overgang naar groep 5, nog 1 nivo hoger is ideaal. En er wordt echt waanzinnig veel gelezen. Elke dag 15min wat uiteindelijk 30 min wordt. De dag begint met een voorleesmoment en eindigd er ook mee.
Ik heb er ontzettend veel meer vertrouwen in dat het dit jaar wel goed gaat. De juffen ingelicht over de mogelijkheid over de begaafdheid. Die nog getest gaat worden (wat ze natuurlijk nog niet wisten, communicatie is slecht). Het was al opgevallen en werd al goed opgelet. Dat hij zich vooral niet verveeld en vooral dattie zich lekker voelt op school.
Mening van de juf: leren gaat niet als je niet lekker in je vel zit.
Dus wat doe je dan als juf: zorgen dat alles wat wel goed gaat bij zo'n kind, beloond word. Met een mooi hartje om de mooiste letter in je schrijfschrift, een mooie sticker als je dat enen moeilijke woord wel goed geschreven hebt of gewoon even zeggen: hardstikke goed! goed gedaan!

En daar is m'n ventje echt ontzettend ontvankelijk voor. Hij is echt best onzeker en heeft dat echt nodig. Ondanks dattie dus echt alles goed kan. Hij wordt beloond als hij goed werkt en goed z'n best doet. Niet alleen voor z'n schoolwerk, maar ook voor z'n omgang met andere kinderen. Ik heb er weer zin in met deze school. En dat had ik eigelijk niet helemaal meer verwacht.

1 opmerking:

  1. Wat een werk 176 advertenties! Maar het levert ook weer wat op. Wat een tevreden gevoel heb je dan. Lekker opgeruimd en ook nog geld in de knip.
    Fijn dat het met je zoontje goed gaat op school. Voel je jezelf ook prettig.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen