woensdag 29 september 2010

pakjes, postzegels en sommen

zo, tussen m'n hele 30days challenge heus wel nog wat anders.
Ik ben dus best druk met vanalles verkopen via marktplaats. Het gaat wonderwel best goed.
Dus ondertussen al €59,20 verdient met het verkopen op marktplaats.
Dat is best een leuk potje. Er zijn nog een aantal betalingen onderweg naar mij.
Het geld komt inclusief verzendkosten op m'n rekening en dat schuift dan netjes door naar een spaarrekening voor m'n fotografie dingen. Hierdoor heb ik inmiddels al €130 gespaard op die spaarrekening.
De verzendkosten zijn voor m'n wekelijks budget en komen dus niet van die rekening. Op de pakjes na, die ik sinds vorige week via DHL verstuur. Scheelt in verzendkosten, dus kopers blij, scheelt in gedoe, dus ik blij.

En dat wordt hopelijk nog een boel meer.
Ik ga voor minimaal 1 doos leeg, voordat we eind november naar de snuffelmarkt gaan. Want ik heb nog zoveel meer spullen die ook weg moeten.

Ik besloot niet meer dan 150 advertenties op marktplaats te willen hebben.
Dat klinkt als heel erg veel, maar het erop zetten van 170 advertenties kosten me een week en nooit hebben er meer dan 150 advertenties op gestaan. Inmiddels weer ruimte voor stuk of 15 advertenties tot de grens en die ga ik zeker proberen aan te vullen.
Als ik het zo aangevuld kan houden, dan blijven je advertenties gezien worden en verkoop ik misschien nog wel meer dan ik in m'n lijst heb staan.


En afgezien van al het gedoe met wachten op geld, pakjes versturen en postzegels plakken, hadden ze bij Kleine Vent op school zowaar een helder moment.
Juf vroeg al regelmatig of hij het rekenen niet te makkelijk vond. Dat was wel zo. En als hij iets niet leuk vind, dan duurt het uuuuren om iets gedaan te krijgen. Dus hoeft hij nu enkel van elke sommenserie slecht het eerste en laatste rijtje te maken, zodat hij vlugger kan gaan werken in z'n somplexboek(moeilijker werk)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen