vrijdag 17 september 2010

Plannen in de Maak

Nu ik weer druk ben met de grote opruiming en nu het weer toch echt herfst wordt, kijk ik naar wat ik nog nodig heb voor de herfst/winter.
Qua kleding ga ik voor minimaal erbij. Ik wil enkel een mooi nieuw dunner vest. Ik heb m'n vorige in 1,5 jaar totaal versleten. Het gaat voor komende lente een 3/4 mouwen vest worden. De machetten zijn compleet versleten.
Maar ik wil heel graag een soort omslagdoek, maar dan eentje die je vast kan maken.
Heel vaag allemaal natuurlijk. Dus toen ik het foldertje van de wibra voorbij zag komen, met daarin een heel simpel model, dacht ik: dat is nu precies wat ik bedoel!
Eigelijk gewoon een hele brede sjaal met 2 of 3 knopen om hem om je schouders vast te maken. Dus ik weet wat me te doen staat. Ik ga kijken wat ik nog voor wol heb liggen en ga er dus eentje zelf breien. Mooi opgeruimd en lekker warm de winter in.
Weer wol nuttig gebruikt en opgeruimd.
Ik ben ook druk met echt nog wel 20 ideeen die ik allemaal wil gaan uitvoeren deze winter. Allemaal dingen voor mezelf en ook een hele berg voor Het Paarse Schaap.
Ik ga er na m'n opruimacties hier weer helemaal tegenaan en ik ga druk zijn met wat nieuwe slofjes, maar dan hele chique. Mooie witte denk ik. Ik moet nog even een zoektocht doen tussen de lappen die ik allemaal heb liggen. Waarschijnlijk met bijpassende kledingsetjes. Stropdassen en jurkjes deze keer allemaal denk ik.
Specials voor kerst en zo.

Ik wil ook meer gaan doen met knuffelbeesten. Dat is echt mijn zwakke punt. Knuffelbeesten maken. Ik heb op de boekenmarkt hier dan ook weer een boek gekocht met geweldige knuffels erin. Oud genoeg om geen copyright meer te hebben. Ideaal weer. Maar ik pas de patronen altijd aan. Naar wat ik wil. Daarbij wil ik een kerstgiraffe maken en misschien ook wel beginnen een serie konijnen.
Na nieuwjaar komt er tijd voor de Pip serie. Die gaat bestaan uit kleding en accesoires, met vooral veel dingen met ruitjes en knopen. Hele grote knopen, als plaatje of echte knopen. En natuurlijk een Gerrit de Giraffe. Ik heb toestemming van de originele Pip, dus ik kan er mee aan de slag.
Misschien komt vriendje Tinus ook nog wel ergens tussendoor. Maar de originele Tinus ken ik niet zo goed. Pip nu eenmaal wel.

Ik moet m'n ideeenboek weer tevoorschijn toveren en beginnen met tekenen en aantekeningen maken. Ik heb een hele mooie nieuwe gekocht in de efteling. En gezien hoe die in elkaar zit, gaat dat bij een vol boekje ook een projectje zijn om een nieuwe te maken. Ook geweldig lijkt me dag.

Ik ga na het plaatsen van al m'n advertenties op marktplaats m'n dagen verdelen. Per dag zeggen: die dag werk ik hier aan. Een beetje orde overal in aanbrengen en dan krijg ik toch alles voor elkaar.
Ik ga het gewoon doen!
Ik ga dus niet kiezen om elke keer in periodes aan 1 ding te werken, maar afwisselend aan alles. Dat werkt beter, verveel ik me ook niet zo snel en houd me vaak gemotiveerd. Het zal wel moeilijk zijn om echt per dag dingen te doen, maar het is wel het meest duidelijke.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he als dat hoofd weer op volle toeren draait en je van het ene idee in het andere valt en dan valt er niets anders aan te doen dan het idd optekenen. Veel plezier.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wast leuk, dat je zelf knuffels maakt. Zo te lezen heb je genoeg te doen. Veel succes!

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen