zaterdag 4 september 2010

Postcros/bespaar/vooruiziend blogje

Na een tijdje stilte op m'n postcrossing account, besloot ik afgelopen week gewoon weer kaartjes te gaan sturen.
Ik heb alles ervoor liggen, alleen moet ik even de moeite nemen om zo'n kaartje te schrijven.
Dus vroeg ik vandaag gewoon weer om 5 nieuwe adressen en heb ik zojuist alles voorzien van adres en postzegels (behalve voor nederland, daar had ik dan net even geen postzegel voor).
Nu straks even kaartjes schrijven en als ik dan straks naar de stad ga om even een cadeautje voor vader van Kleine Vent te vinden, gooi ik ze gelijk in de bus. Anders sterft dit fenomeen ook een stille dood hierzo, terwijl het juist zo leuk is. Ik vind het heel erg leuk om zo'n kaartje te sturen naar een onbekend iemand. En helemaal om dan van andere onbekenden een leuk kaartje te krijgen. Want alleen rekeningen in de brievenbus is toch nooit zo leuk.

In de geest van consuminderen en vooral mezelf meer 'betalen' heb ik zojuist weer een abbonement opgezegd. Was voor kindlief, met boeken. Waarbij de boeken erg leuk waren toen hij kleiner was, maar zijn niet in zijn tempo meegegroeid en dus nu niet meer echt toepasselijk. De boeken belanden vooral in de doos voor de rommelmarkt. Met een enkele uitzondering van mooie leuke zelfleesboeken (maar die zijn dan niet zo bedoeld).
Nu heb ik nog 3 dingen af te zeggen en dan ben ik weer rond. Met alles wat ik opgezegd heb dit jaar bespaar ik toch een leuk bedrag, die straks mooi voor mezelf blijft. Dat geld wil ik toch voor andere dingen gaan gebruiken.
Ik wil nog steeds de rest van m'n bekkie laten restaureren. Het is al een slag beter dan dat het was begin dit jaar, maar nog altijd niet helemaal compleet netjes. Daar spaar ik alvast voor. Geen financiƫle tegenslagen voor mij komend jaar. Alles zoveel mogelijk bij voorbaat plannen. Wat de overheid ook gaat beslissen, ik wil er niet onder lijden en zal ik op zoek moeten naar ander/beter werk, met allicht meer uren te werken, zal ik nu netjes een boel sparen, omdat het nu nog kan en wil ik zoveel mogelijk leren over het verbouwen van groente en fruit (ja, dat moet niet, maar ik vind het zo ontzettend leuk en het consuminderd dan toch makkelijker)

Ondertussen vult de pot voor de volgende zomervakantie zich alweer. Nog in de vakantie. Al het kleingeld van de afgelopen week is erin verdwenen en het extraatje dat ik kreeg van m'n oma voor het helpen met de boodschappen (weigeren is gewoon geen optie, je krijgt het toch altijd wel). Daardoor is er afgelopen week alleen al zo'n €30 in de pot verdwenen. Ik ga rekenen naar ongeveer €75 per kilo gewicht. Dat zal niet helemaal kloppen, maar dan is er een beetje een idee van hoeveel erin zit, voordat we over een jaar de pot weer open maken. Ik ben nu al een beetje benieuwd hoeveel erin gaat zitten....

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke plannen allemaal! Ik ben ook al weer naar volgend jaar aan het kijken; de financiele planning, de vakantie, interieur en huis!
    Lekker is dat he?
    Ik ben niet zo goed in plannen 'over 30 jaar' zoals de hypotheek ed. Maar leuke dingen voor een jaartje, dat lukt al wel ;)

    Fijn weekend verder!

    PS: mijn zoon is 6 en gaat naar groep drie! Zit dicht bij elkaar ;) Zit de jouwe nu in groep 4 dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van mij mag morgen beginnen in groep 4. Hij heeft er een dubbel gevoel over. Hij wil graag, want school is leuk, met vriendjes enzo. Maar hij wil ook niet, want straks is het weer saai en gaat dat ene stomme ventje hem weer pesten.
    Hij is in ieder geval blij dat hij z'n nieuwe step kan showen en gelijk mag trakteren.

    Groep 3 is best wel spannend. Dan is het ineens echt school en heel veel moeten leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het makkelijst verbouwen van fruit is datgene wat zo in de natuur te krijgen is zoals nu de bramen en de kerspruimen. Dat is nog eens consuminderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen komend jaar. Erg spannend! Wel een hele leuke juf die hij al kent, dat scheelt (hoop ik)

    BeantwoordenVerwijderen