donderdag 23 september 2010

Ruilkringen

Ik lees al een tijdje over ruilkringen in allerlei vormen en maten.
Ik vind het een geweldig idee. Dus ik dacht: ik ga eens zoeken naar iets in de buurt.
Enkel een mail-adres. Nouja, ook goed.
Maar dan komt er bij mij niet zo snel iets van.

Maar ik heb dus net gemaild, met de vraag hoe het hier precies in z'n werk gaat. Ik merk dat het nogal verschilt. Maar ik heb er zeker wel interesse is.
Ik wil meer gaan werken met het principe: als je geeft, dan krijg je terug.

Hoewel dat niet altijd op gaat natuurlijk. Maar meestal, meestal krijg je wel iets terug.
En ja ik doe dit voornamelijk voor mezelf. Lekker uit eigenbelang.
Want geven, das goed voor je gezondheid. Mensen kunnen helpen, op wat voor manier dan ook, geeft een goed gevoel. En een goed gevoel zorgt voor goede energie in je lijf.
Het is dus gewoon voor jezelf goed, om ook eens iemand anders te helpen.
Vind ik!

En met zo'n ruilkring werkt dat toch best handig.
Je vind mensen die iets nodig hebben, wat jij hebt of kan aanbieden.
En als je zelf iets zoekt, kun je iemand vinden die jou hiermee verder kan helpen.


Nu hoop ik snel wat meer informatie te hebben. Want ik vind het echt ontzettend spannend en leuk.
Het vergt wel enige zelfreflectie, want wat kan ik nu zelf goed genoeg om anderen mee te helpen.
Maar dat heb ik dus wel. Ik kan van vanalles een beetje.

Iemand hier overigens ervaring mee, die hier komt lezen?

2 opmerkingen:

  1. Iki heb geen ervaring, maar het lijkt mij wel handig. Inplaats dat het je geld kost, bewijs je een wederdienst. Iemand maakt je computer en jij past weer op de kinderen, zoiets.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zit zelf bij de LETS en vind het een geweldige uitvinding... zeker voor een alleenstaande, onhandige harriette met 2 linkerhanden... jammer genoeg zitten er doorsnee genomen meer vrouwen dan mannen bij zo'n 'kring'... maar mijn klusjes geraken toch altijd opgelost... en zelf bied ik dan weer de dingen aan waar ik goed in ben hé... zeker aan te bevelen!

    BeantwoordenVerwijderen