dinsdag 21 september 2010

School

Na al dat gezeur over geld, weer eens wat anders.
Kleine Vent lijkt ineens weer op het ventje wat ik goed ken. Die van voor school en groep 1.
Hij zit in groep 4, met 2 juffen die vinden: fijn voelen is de beste basis voor goed leren.
Nu kan hij gewoon goed leren, ook bij niet fijn voelen.
Maar hij voelt zich fijn in de klas. Hij wordt serieus genomen en hij mag vaak helpen bij allerlei taakjes, want hij is nu eenmaal snel klaar met z'n werk. Alle kinderen mogen ook hun buurman/vrouw helpen als die dat nodig heeft. Even werken aan kindjes ego's op een goede manier. Zelfvertrouwen kweken!
Zo is er 2 keer per week een moment waar ze hun werk kunnen afmaken of anders spelen. Hij ligt dus 2 keer per week op de grond met lego te spelen, zo maar een half uurtje. Maar hij is helemaal gelukkig. Hij wordt beloond voor het hard werken.

Thuis is het te merken. Hij is stukken makkelijker, gaat zonder enige moeite netjes slapen. (niet meer 10 keer op een avond uit bed: moet plassen, heb dorst, kan niet slapen, enge monsters)
Hij is veel gezelliger om iets mee te doen. En dat heb ik hem ook gezegd: Nu ben je zo ontzettend lief, nu kunnen we weer veel leuke dingen doen.
Nu kies ik vaak wel dingen uit, die ik ook wel leuk vind om te doen. Een bordspelletje, een spelletje op de WII, puzzelen, lekker naar de speeltuin, naar een leuk kindvriendelijk museum of oudervriendelijk park.
Hierdoor hou ik ook weer veel meer energie over voor andere dingen, waardoor ik ook beter in m'n vel zit.

Ik zeg: deze juffen krijgen van mij eind van het jaar een heel mooi kadootje. Ik doe dat normaal niet (ze doen hun werk he) Maar deze juffen, die doen hun werk uitzonderlijk goed bij mijn kind.

Na inmiddels 2,5 week groep 4 is hi j nog altijd gezellig en leuk. We hadden er allebei een beetje reserveringen over. Maar bij hem zijn die weg en bij mij inmiddels ook.
Hij mag ontzettend veel lezen, krijgt natuurlijk moeilijker rekenen dan groep 3, maar genoeg mogelijkheid om in z'n somplex boek te werken. Hij leert heel veel liedjes en krijgt zwemles (reddingszwemmen, waterpolo, duiken!)

De stagiair dit jaar in groep 4 heeft ook zijn goedkeuring. Het is namelijk een meester. Dus dan is het al snel goed bij Kleine Vent. En hij gaat muziek geven, dus dubbel goed.

Alles wat muziek is en doet, vindt Kleine Vent namelijk ontzettend interessant en leuk.
Hij heeft al een, in zijn formaat, electrische gitaar in z'n bezit (nog geen box, wegens geen goede koptelefoon) En hij mag bij pappa vaak genoeg even trommelen op het drumstel of pingelen op het keyboard. Hij vindt het prachtig.
Ik zoek me inmiddels al een week helemaal blauw naar de muzieklessen die hier in de buurt zijn. Niks gevonden, kreeg gelukkig vanmorgen van een moeder een briefje met informatie hierover.
En dat is niet alleen goed voor de algemene ontwikkeling, ik doe m'n kind er een ontzettend plezier mee. Dan kan hij al die gekke noten lezen bij de liedjes die hij leert. Stimuleert het oefenen weer een stuk meer.


Maar al met al, gaat het leven eindelijk weer de goede kant op. Kleine Vent is blij op school en blij thuis, ik werk nog steeds als poetsmevrouw(voorlopig nog wel tot ergens november) en ik ben bezig met iets heel anders om uiteindelijk een beetje inkomsten te genereren. Ik ben nog druk met de verkoop van spullen online en eind november doen we weer een rommelmarkt. Het geld komt binnen, de mogelijkheden groeien en ik voel me beter in m'n vel, want m'n kind is weer gelukkig. Het is beter dan een jaar geleden!
We gaan er weer helemaal voor! Nieuwe ronde, nieuwe kansen....

2 opmerkingen:

  1. Het gaat lekker he. Als je goed in je vel zit, lijkt alles ineens beter te gaan.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ventje het naar zijn zin heeft!

    BeantwoordenVerwijderen