woensdag 29 september 2010

Taal knudde

Waar ik me soms aan erger, is dat het taalgebruik slecht is.
Nu is dat voor normale mensen nu eenmaal een feit.
Maar bij het NOSjournaal, kranten, reclames en radio nieuws vind ik dat dus wel hinderlijk.
Ik moet eigelijk stiekem elke keer lachen als ik op de reclame hoor: verse uitloop eieren.
Ik zie ze dan al lopen, die eieren.

Of net op het radionieuws: de mist in rond Eindhoven airport trekt nu op, zodat de binnenkomende vluchten weer kunnen landen.
Dus de mist denkt: laat ik eens schappelijk zijn en even een stukje verderop gaan misten, zodat die vliegtuigen gewoon kunnen landen.
Ik zie het al voor me.

Om het nog maar even niet te hebben over de belachelijke hoeveelheid spel en taalfouten in de kranten die hier thuis gelezen worden. Ik vind het zo langzamerhand niet gek dat het grootste deel van nederland geen fatsoenlijk nederlands meer kan. Als de instituten, waarvan je toch hoopt dat ze het goed doen, het systematisch verkeerd gaan doen, dan ga je uiteindelijk wel denken dat je gek ben, als je het wel goed doet.

1 opmerking:

  1. er is zelfs een website : http://copytijgers.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen