zondag 12 september 2010

Toekomstig sparen!

Zo, zojuist opende ik een nieuwe spaarrekening (bij moneyou)
Deze gaat voor lange termijn zijn. Daar ga ik elke keer een klein beetje op sparen.
Ik denk nog over het vastgestelde bedrag wat ik er naartoe wil schrijven. Als ik dat niet doe, dan denk ik toch dat m'n geld verdwijnt richting andere rekeningen voor dingen die ik ook graag wil, maar liefst gisteren.
Dus spaar ik x bedrag, elke maand. Soort vooruitziende pensioenvoorziening ofzo. Want dat is nog een beetje mijn doel met die rekening.
Ik ben bijna 25, nog nooit fatsoenlijk contract gehad en dus ook nul pensioenopbouw. Nu heb ik dus nog 42 jaar voor mijn pensioen. Dat moet toch goed haalbaar zijn, vind ik zo. Een mooie rekening met geld voor leuke dingen als ik oud ben.
Ik ben niet bang voor slechte pensioenvoorzieningen als ik uiteindelijk wel een contract heb, maar ik ben graag zeker van m'n zaak.
Bij een teveel aan spaargeld op die rekening (belastingtechnisch enzo) dan moet ik het maar gaan investeren. In een afbetaling van m'n toekomstige hypotheek waarschijnlijk. Want dat scheelt weer geld uiteindelijk. Maar dat is nog verre toekomstmuziek.

Ik lees al tijden bij verschillende mensen over ruilkringen enzo. Dat lijkt me een ontzettend leuk idee. Dus toen er gisteren een groot artikel in de krant stond hierover, besloot ik even snel te zoeken of ik ook kon uitvinden of er hier in de buurt ook ruilkringen waren. Ik vond er 2. Dus ik ga deze week in ieder geval 1 ervan even mailen, om te vragen hoe dat nu allemaal werkt hierzo.
Want ik heb heus wel diensten die ik aan kan bieden. En ik zal straks, met eventueel koop van eigen huis, genoeg hulp nodig hebben. Dus als ik mensen kan helpen en uiteindelijk mensen vind die mij weer kunnen helpen, daar wordt de wereld beter van.

Ondertussen weer druk bezig met mensen blijmaken met kaartjes, met het postcrossing. Ik vind het zelf heerlijk om die kaartjes te ontvangen en net zo goed om ze te versturen. Gewoon mensen een klein beetje blij maken.
Ik zou ook niets liever doen dan de wereld verbeteren. Enkel heb ik nog niet bedacht hoe ik dat ga doen. Ik begin zeker bij mezelf, want dingen weggooien doe ik zelden. Zoveel mogelijk hergebruikt, verkocht of anders gerecycled. Ik probeer m'n waterverbruik erg te beperken en zo ook met m'n energie. Helaas lukt die laatste vaak net wat minder, maar ik doe m'n best. Maar gewoon het licht uitdoen als je ergens weggaat is echt altijd een gewoonte geweest. Nu nog minder computeren. Dat scheelt wel weer iets denk ik (al die leuke blogjes ook)

1 opmerking:

  1. hallo, je had een berichtje achter gelaten dat je ook graag fatsoenlijk (ofzo iets)zou willen haken. Misschien kan ik je daarbij helpen. Als je dat wil stuur me dan een mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen