zaterdag 23 oktober 2010

Bespaarboekje in een column

Ik las net de column van Marieke henselmans. Die lees ik normaal nooit, maar met de kop: "Inspiratie bij een gezin met tien kinderen" Die deed me een beetje een lichtje branden.
Dus ging ik aan het lezen. Het bleek inderdaad te gaan, waarover ik dacht.
Het weblog en het nieuwe boek van Teunie, waar ik inmiddels al een tijdje meelees.
Ik heb inmiddels vrij veel geleerd van het blog. Ik maakte vorige week voor het eerst zelf fatsoenlijk lekker brood, met een recept van haar blog. Zo bedacht ik dat ik toch maar gewoon jam ging maken van de pruimpjes uit de boom, zodat het lang genoeg bewaard kon worden.
Ze doet dingen op zo'n leuke manier.

Ik was niet zozeer geinteresseerd in haar boek, maar na het lezen van de column van vanmorgen, lijkt het me toch wel een leuk boekje. Het gaat wel over besparen, maar vooral praktisch. Net als haar blog dus. Ik had het wel kunnen raden natuurlijk, want volgens mij is Teunie gewoon ontzettend praktisch in veel dingen.


Ondertussen besparen we hier ook steeds een beetje.
Ik ging gisteren nog een stuk verder over de €50 heen, maar bleef makkelijk binnen het budget van €90 voor deze week. Ik kocht namelijk lekkere ijsjes, die ik beloofd had. En alvast wat andere boodschappen voor de verjaardag morgen. Ik kocht ook een nieuwe trui voor Kleine Vent, want ik moet steeds zoeken naar truien. Ik kocht een laatste bolletje wol voor de omslagdoek, die dan komende week afgemaakt kan worden (de col is al klaar, enkel draadjes wegwerken en dan kan ik hem lekker gebruiken als het kouder wordt).
We bespaarden afgelopen week ook zo'n €15 aan electriciteit en water. Precies kloppen doet het vast niet, maar ik ga voor komende week toch even de meterstanden opschrijven. Om het even goed bij te houden, voor mezelf. Die €15 gaan weer in de spaarpot, die inmiddels nog lang niet vol zit, maar zeker een vrij redelijk bedrag bevat. We gaan voor een hele pot vol (zeker een kilo of 10 denk ik aan kleingeld en briefjes van €5) om daar iets leuks voor te kunnen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen