donderdag 28 oktober 2010

Bespaar/spaar/uitgeef en maakblogje

Zo, na een weekje vakantie, die er bijna op zit, toch lekker uitgerust zijn en lekker lui geweest.
Er staan al 2 ijslollies in de vriezer uit te harden om geproefd te worden, we hebben een middagje bioscoop gehad, straks nog lekker een middagje zwemmen en we kookten elke dag zelf deze week (dan had moeders ook echt vakantie)
Ik heb weinig achter m'n laptopje gezeten en tot op heden bleef de tv ook gewoon de hele middag steeds uit. Dat is een enorme verbetering ten op zichte van andere vakanties. We gaan de goede kant op ermee. We besparen elke week een beetje meer. Morgen kijk ik naar het resultaat van afgelopen week en dan gaat dat weer in onze spaarpot. Op dit tempo is die pot volgende zomer meer dan vol, met ruim genoeg geld voor een leuke vakantie. Of we dat ook doen, weet ik nog niet. Een heleboel dagjes/weekendjes verdeeld over de rest van het jaar lijkt me ook geen slecht plan. Maar voorlopig moet er alleen geld IN en niet UIT.

We speelden meer spelletjes dan normaal. Wat wel betekent: De spelletjes moeten een betere plek krijgen in de kast, zodat Kleine Vent er beter bij kan, nu we er vak gebruik van maken. Dat betekent wel een heel stuk weer opruimen. Goede motivatie ervoor, want het is weer echt nodig. Verwarmingstechnisch ook handig, want er staat te veel op de grond en met vloerverwarming niet erg economisch om dat teveel te doen. Hij heeft dan nog maar 2 keer een paar uur aangestaan, maar ik wil het zo lang mogelijk goed blijven doen en als hij sneller de ruimte verwarmt, hoeft hij minder lang aan.

Ondertussen blijf ik nog altijd lekker binnen budget, hoef ik geen nieuwe schoenen aan te schaffen, waardoor dat budget ook de rest van het jaar haalbaar blijft, heb ik zoveel mogelijk gekookt met wat er allemaal in huis was en bleef ik ook daar binnen het door mezelf gestelde budget. Het kon natuurlijk nog wel 10 keer beter, maar het was allemaal lekker. Binnen €50 voor 5 mensen 6 warme maaltijden en andere kleine benodigdheden. Het kan beter, maar niet ontzettend slecht.
Ik spaarde €200 extra, gaf afgelopen maand lang zoveel niet meer uit, solliciteerde voor de grap gewoon nog een paar keer en hopend dit keer wel met reactie. We gaan het zien.

Ik besloot ook een berg spullen weg te doen, nog meer dan eerst. Dus moet ik weer ontzettend druk bezig met marktplaats. Morgen gewoon niet werken, dus dan maar weer een stuk of 100 advertenties online gaan zetten.
Maandag goed opruimen, waardoor ik m'n nieuwe boeken in de kast kwijt kan.
Ik ga proberen om op m'n moneyou rekeningen evenveel spaargeld te hebben staan als dat ik in het 6maanden-depostito heb staan. Dat betekent nog wel €350 extra sparen die kant op. Maar dat lukt in 2 maanden tijd. Ik vind het zo fijn dat dat wel nog altijd goed lukt, ondanks het gebrek aan vast werk. Dat geeft toch wel goede vooruitzichten.

Ik heb nog wel wat werk te verzetten, maar ik heb er wel zin in. Het is voor het goede doel van meer ruimte en meer spaargeld. Die ruimte betekent nu meer leefruimte en straks minder verhuizen. En dus minder dozen die er aangeschaft en gesjouwd moeten worden.

De motivatie is er weer en moet nu nog worden waargemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen