vrijdag 1 oktober 2010

Day 07 – Je beste vriend

Ja een beste vriend.
Nu dacht ik dus: heb ik die eigelijk wel.
Ik heb wel iemand waarbij het er op lijkt, maar een echt beste vriend, zoals in de boekjes altijd staat (zo iemand aan wie je alles kan toevertrouwen enzo) die heb ik gewoon niet. Nooit echt gehad ook.

Ik had wel een heel goed vriendinnetje op de basisschool. Die ook bleef op de middelbare. En ook nog tijdens de danslessen. Maar ik heb haar het afgelopen jaar 2 keer gezien.
Dan is het zeker wel gezellig en leuk, maar ik zal niet zo snel zomaar bij haar op de koffie gaan.
De meeste mensen die ik bevriend had vroeger (wat klink ik oud!) die zie ik nauwelijks nog.
Ja vader van Kleine Vent, om de week. Noodzakelijk kwaad, zeg maar.
Iedereen is lekker druk met werken inmiddels. Iedereen afgestudeerd (ik niet, maar ik ben ook net begonnen) en goede banen enzo. Want aan intelligentie ontbreekt het niet zo erg bij al deze mensen.

Maar vroeger is geweest en we leven in het nu.
Nu heb ik een aantal mensen met wie ik graag praat. Zo is het grappige dat nu net die ene van 'vroeger' die ik toen vrijwel nooit aansprak, nu iemand is waar ik graag tegenaan praat. En andersom ook regelmatig. Ik heb hem overigens al 4 jaar niet in het echt gezien.

Maar eigelijk heb ik 2 beste vriendjes.
De ene is 7 en gruwelijk ondeugend en soms zelf stout. Maar als ik echt niet meer wil, dan zittie naast me op de bank en is ineens heel erg lief en aardig. Hij is eigelijk gewoon veels te opmerkzaam.

En de ander, die is er niet zoveel helaas. Die woont niet in de buurt, maar hij hoort bij mij. Hij maakt m'n hoofd stil en steunt me in al m'n wilde plannen, zonder onrealistisch te worden (net als ik soms wel eens doe)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen