zondag 3 oktober 2010

Day 09 – Waar je in gelooft

ja, waar geloof ik in.
Nu kan ik wel een heel wazig zweverig verhaal gaan ophangen.
Maar ik kan ook gewoon heel duidelijk zijn: ik geloof niet in god of in hemel en hel.
Ik geloof niet dat er 1 oppermachtig iets is wat ons gemaakt heeft.
Wat overigens niet betekend dat ik uitsluit dat er iets is, wat wij niet kunnen begrijpen.
Als je dat god wilt noemen, dan mag dat.

Waar ik nu eindelijk in begin te geloven, is dat ik alles kan, zolang ik er maar hard voor werk en het graag genoeg wil. Nu is het dus aan mij om het waar te maken.
Ik geloof in m'n Kleine Vent, dat hij het heus gaat redden in deze wereld, zolang ik maar goed voor hem waak zolang dat nodig is.
Ik geloof nog steeds dat ik binnen een jaar een huis heb. Hoe dat nou gaat werken weet ik niet, maar het gaat gewoon gebeuren.

En iets wat veel mensen een beetje zweverig vinden: ik geloof enigzins in dingen als horoscopen.
En dan niet van die je dagelijks in de krant leest ofzo, maar zo eentje die op je eigen dag en zo gemaakt is. Want die van mij klopt qua persoonsbeeld zo belachelijk goed. Niet van toekomst ofzo, want toekomst, dat komt dus nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen