woensdag 20 oktober 2010

Day 26 – Je angsten

Waar ik echt bang voor ben?

Ik heb enigzins hoogtevrees. Niet extreem, maar al die uitkijktoren met wanden van glas, die zijn niet aan mij besteed.

Ik ben ook best bang om gewoon nooit te worden wat ik zou willen. Nooit te komen waar ik heen wil. Dat het allemaal niet lukt. Dat ik het weer niet voor elkaar krijg.
Ik ben gruwelijk perfectionistisch in sommige dingen, waardoor ik wel bang ben om iets fout te doen. Mijn oplossing daarvoor bleek al snel: iets nieuws proberen als niemand er bij is. Als het dan mislukt, dan heeft niemand het gezien, niemand die het weet, dus niemand die oordeelt.

Alleen, ik moet dat leren loslaten. Meer durven. Niet meer zoveel denken aan anderen en gewoon erin springen. Doen. Als ik wil gaan bereiken waar ik over droom, dan moet ik doen. Handelen, anders kom ik er nooit.

1 opmerking:

  1. Mijn echte angst, om mijn dochter te verliezen. Ook mijn andere dierbare, maar vooral zo'n klein kwetsbaar kind!

    BeantwoordenVerwijderen