donderdag 21 oktober 2010

Day 27 – Je favoriete plek

Das eigelijk niet zo moeilijk.
Mijn favoriete plekje is in de zomer: met een boek op het balkon in het zonnetje.
En in de winter: in m'n bed (in m'n ieniemini slaapkamer) met een lekker boek.
Dus vooral: lekker lezen op een rustig en warm plekje.
Het liefst met wat water/thee erbij.

Vroeger was m'n favoriete plekje bovenop het dak van het strandhuisje dat mijn opa en oma hadden. Daar leerde ik dan tijdens repititieweken m'n leerstof, zonder dat iemand me lastig kwam vallen. Zo had ik het beste van alletwee. Een lekker kleurtje en lekker zeelucht en toch de rust om goed genoeg te kunnen leren.
Helaas is het huisje er al een flink aantal jaren niet meer.
Maar als ik ooit nog eens veel geld win, dan wil ik graag een strandhuisje.
En dan niet zo eentje wat alleen opslag is, maar gewoon een huisje waar je ook even iets kunt opwarmen en waar je lekker even kunt zitten. Een slaaphuisje zou ook leuk zijn, maar dat is toegevoegde luxe.
Ik vind het namelijk nog steeds lastig om alles mee te moeten nemen als ik naar strand ga, ookal is het dus maar 5 minuten fietsen. Helaas wel een heel druk strand, voor een rustiger strand moet ik al weer 45 min fietsen.
Het lijkt me zo heerlijk om lekker in het zonnetje te kunnen zitten, terwijl Kleine Vent over het strand heen raust. Of samen lekker zwemmen om daarna bibberend van de kou in het zonnetje op te gaan drogen, met een lekker ijsje.

Overigens vind ik op de bank in een hoekje, met een pot thee lekker tv kijken, ook heel erg fijn.
Het is vooral plekjes waar het lekker rustig is voor mezelf. Die zijn het fijnste voorlopig

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen