vrijdag 22 oktober 2010

Day 28 – Iets dat je mist

Ik mis vooral: een eigen plekje.
Lekker op de bank kunnen hangen, zonder dat er iemand binnenkomt om te zeggen: zou je even dit of dit willen doen (waarbij nee geen optie is)
Ik mis nog altijd een vast baantje, waardoor ik dat plekje kan regelen.

Maar stiekem, stiekem mis ik m'n opa eigelijk wel heel erg. Ik word zondag 25, zonder mijn opa.
De man die altijd de meest prachtige verhalen over vroeger vertelde, mijn zus en mij geleerd heeft van kunst te houden, ons heeft leren schaken (wat ik wel kan en ik kan dus niet dammen), altijd ons aangemoedigd heeft om maar vooral te gaan doen wat je leuk vind, zolang je er later maar mee voor jezelf kon zorgen.
Die altijd geinteresseerd was, waar je mee bezig was, hoe stompzinnig het achteraf ook kon zijn.
En de opa die mij appeltaart kwam brengen, toen bleek dat ik, met 17, ruim zwanger bleek te zijn, waardoor mij de rest van de wereld gestolen kon worden, omdat ik het toen ineens ook wel goed vond.
De opa die ik dan ook voor het eerst overgrootvader maakte, iets wat ik graag nog een keer had gedaan.
De enige waar ik ooit een weekje zomerkamp voor onderbrak. Die mij daardoor voor het eerst echt heimwee liet voelen.

Het gaat gewoon niet meer hetzelfde zijn, maar ik weet gewoon: ik moet doen wat ik wil. Dan komt het wel goed allemaal.

1 opmerking: