zondag 24 oktober 2010

Day 30 – Nog 1 laatste Moment

Vanaf vanmorgen half 7 ben ik dan echt 25.
Dus officieel op weg naar de 30.
Maar het voelt niet anders dan dat ik 20 werd.
Ik ben namelijk nog steeds mezelf.
En eigelijk begin ik daar langzaamaan steeds gelukkiger mee te worden, dat rare mens in mij.
Ik heb afgelopen jaar zoveel meegemaakt, dat ik tussendoor besloot nog meer voor mezelf te kiezen en dan maar andere dingen moeten te laten.
Die dingen zijn dan maar niet belangrijk genoeg. Zolang ik maar lekker in m'n vel kan zitten, Kleine Vent goed kan verzorgen en knuffelen en af en toe us een leuke vent om ook mee te knuffelen. En die heb ik allemaal al of ben ik naar onderweg.


En ik heb nog een momentje. Ik heb namelijk elke keer dat momentje blogjes lezen, elke dag een klein beetje binnenkijken bij, inmiddels, een heleboel mensen. En dat doen ook steeds meer mensen bij mij. Waar ik me elke keer toch ook weer een momentje over verbaas. Want heel bijzonder vind ik mezelf niet. Ik schrijf niet ontzettend geestig of goed. Toch leuk vind ik. En het is zo fijn om af en toe even lekker m'n ei kwijt te kunnen en dan te merken dat ik toch niet zo gek ben als ik af en toe denk.


Het moment dat ik een blogje vond over hoogbegaafde kinderen en ontdekte dat ik, als ouder, dus niet compleet gek was en dacht dat er wel meer inzit, was ook ontzettend fijn. Ik ben niet gek, ik heb zelf hetzelfde probleem.
Ik las ergens deze week: mensen leren van fouten: slimme mensen leren van hun eigen fouten, hoogbegaafden leren van andermans fouten.
En toen dacht ik: dat doe ik dus. Ik leerde van de fouten die mijn zus maakte. Waardoor ik een veel dikkere huid gekweekt heb. Ik kan veel meer incasseren. Maar dat heeft voor mij ook wel nadelen nu. Ik incasseer te veel en reageer te weinig. Hoewel ik mezelf langzaamaan aan het aanleren ben dat sneller te doen.

Ik bereikte bijna alles wat ik graag wilde voor m'n 25e. Het niet hebben van huis en werk wordt dan wel weer supergoed gecompenseerd door het hebben van een heerlijk kind. Die dus natuurlijk niet in de planning stond, maar waar ik al heel erg lang niet meer zonder kan.

En met 25 ben ik steeds meer mezelf aan het worden. Lekker minder aangepast en minder doorsnee dan ik altijd probeerde te zijn.

En ohjaa: dit is zomaar ineens het 400e berichtje dat ik op m'n blog mikte. Het lijkt wel bedacht.

2 opmerkingen:

  1. Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

    Liefs Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je verjaardag! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen