zaterdag 9 oktober 2010

Doelen stellen

Ja, ik had mezelf wat doelen gesteld dit jaar en het gaat me niet zo erg lukken.
Eentje heb ik al gehaald. Das wel een hele fijne. Ik heb namelijk het doel van minimaal €3000 gespaard gehaald. Ik zit er al ruim overheen.

Maar ik stelde deze week 1 doel heel erg bij.
Het doel van een huis. Dat gaat gewoon dit jaar niet meer lukken.
Maar dat is niet het enige wat ik erin in bijstelde. Ik ga gewoon voor een huis voor 2. En zelf kunnen bekostigen. Echt zelfstandig zijn daarin en dus niet afhankelijk van anderen. Wat de rest hierover zegt, dat interesseert me inmiddels vrij weinig.
Ik moet dus zorgen voor 24 uur per week werken voor het absoluut minimumloon, dan kan ik een huisje betalen.
Ik telde alle studiefinanciering die ik dan krijg op bij het minimale bedrag dat ik verdien met 24 uur per week werken. Hier telde ik de toeslagen bij op (wel stuk minder bedrag dan aangegeven door de berekening) en haalde ik alle kosten die ik nu heb en verder nog kon bedenken, qua extra opvang en verzekeringskosten, af.
Toen hield ik ineens nog zo'n €120 per week over voor boodschappen. Dat is superruim.
En dan rekende ik ook nog gewoon €100 per maand voor sparen/kleding.
Ik kon namelijk voor 4 mensen voor €70 boodschappen doen, zonder extreem zuinig te zijn ofzo.
Dus moet het voor €50 voor 2 best makkelijk kunnen denk ik zo.

Het is dus haalbaar om niet meer afhankelijk te zijn van anderen als het gaat om een huis.
Nu nog werk vinden waar ik 24 uur kan werken.

1 opmerking:

  1. Wat goed zeg, lekker gespaard. Mooi buffertje! Dát is mij dan weer niet gelukt. En die bijstelling van het huis lijkt me een goed plan, zeg! First things first!

    BeantwoordenVerwijderen