dinsdag 5 oktober 2010

Feestje!

Ja, eindelijk is het feestje van Kleine Vent gepland en zijn de uitnodigingen vanmorgen uitgedeeld.
Na eindeloos heen en weer mailen was er eindelijk een datum en tijd en kon ik gisteren de uitnodigingen in elkaar draaien.
We gaan lekker buiten de deur feest vieren. Ik weet namelijk van tevoren dat ik niet 5 uur lang 6 jongetjes kan bezighouden zonder zelf compleet gek te worden.
Nu is het lego wat de klok slaat hierzo, dus gaan we naar de legotentoonstelling in de buurt. Ze krijgen dan een mooie rondleiding, mogen zelf iets moois bouwen en na wat uitleg mogen ze meehelpen het volgende gebouw voor de tentoonstelling te bouwen. In totaal duurt alles een uur of 2, met veel verschillende dingen. Maar alles gaat over lego. Kleine Vent was helemaal in de wolken.

Om dus niet veel te duur uit te zijn, ben ik even netjes gaan rondkijken voor wat leuke meegeefkadootjes. Niet alleen maar snoep, want die kennen we nu wel.
Dus inmiddels ligt er een tasje met voor alle kindjes wat leuke kadootjes om achteraf mee te nemen. Hiervoor moet ik nog wel de zakjes maken. Met nog 2,5 week de tijd, moet dat lukken.

Terwijl ik net even het kasboek bijwerkte (vooruitkijkend op de kosten voor die week) viel het me eigelijk allemaal ontzettend mee, wat het feestje bij elkaar kost.
Ik kwam op €75 ong, inclusief entree, middageten en drinken voor 7 mensen, kadootjes en de uitnodigingen.
Ik weet wel, het kan goedkoper. Dat kan altijd. Maar omdat ik weet dat ik in m'n eentje geen 6 jongens van 7/8/9 kan fatsoeneren in dit huis. Omdat Kleine Vent zo ontzettend graag een superleuk feestje wilde en als het maar om lego ging.
Maar ik weet het zeker, het gaat het zeker wel waard zijn. Misschien volgend jaar gewoon in m'n eigen huis. Dan gaan we lekker allemaal thuis gekke spellen doen. We gaan het zien.



Ook zette ik gisteren €1800 voor 6 maanden vast. Dat scheelt me een klein beetje rente. Niet erg veel, maar ik rekende uit dat ik over een periode van een half jaar €23,66 rente krijg. Voor geld dat ik pas over een half jaar of jaar nodig ga hebben. Dus was het wel nuttig om een klein beetje extra rente eruit te slepen, het scheelt weer €3.
Ik spaar overigens onverminderd door en ga ervoor om over 6 maanden dan een gelijkend bedrag op m'n gewone spaarrekening te hebben. Dat is me thet huidige spaartempo goed haalbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen