maandag 11 oktober 2010

Morgen weer een (be)spaardag

Zo, met m'n net gestorte €10 op m'n spaarrekening, ging in totaal door de €4100 heen.
Ik heb een nieuw doel gesteld voor het sparen.
Ik wil per eind april komend jaar €7500 gespaard hebben.
Dat is nogal een uitdaging, want als ik even de rentes erbij optel, die in januari komen, dan moet ik nog €3379,97 sparen. Dat is gewoon ruim €560 per maand.
Dat is gewoon echt veel, maar we gaan er voor.
Ik ben nog lekker druk met marktplaatsen en het begint langzaam weer een beetje te lopen.
Ik heb weer plek in m'n 150 advertenties om nieuwe dingen te plaatsen en dat helpt altijd.
Maar met dat doel in m'n hoofd, ga ik ook (hopelijk) zo snel mogelijk zorgen voor 3 dagen per week werken. Misschien 4, maar minimaal 24 uur.
Dan haal ik het doel zeker wel, maar dan moet ik wel hard aan de bak om dat baantje te vinden.
Ik heb er weer zin in. Er is weer ruimte in m'n hoofd.

Vanmorgen al de verhuisvoorraad weer aangevuld. Er staat nu bijna genoeg om m'n lijstje te completeren. Bijna klaar met die doos. Die mag dan tot het verhuizen lekker dicht blijven staan wachten. Genoeg wasmiddel, deo, tandpasta en nog andere dingen om er een tijdje mee vooruit te kunnen. Dan geef ik mezelf wat ruimte om te leren hoe de grens van het boodschappenbudget is.

De ruimte in m'n hoofd zorgt er ook voor dat ik morgen een paar warme sloffen voor mezelf ga maken. Ik wil weer dingen maken en dat zegt weer een boel. Ik ben al bezig met een omslagdoek voor als het wat kouder wordt (hoe langer te rekken is, om die verwarming aan te zetten, hoe beter) en ik wil ook nog een warme grote col maken voor mezelf.
Als ik nog tijd over heb, maar ik misschien nog wel een sjaal of muts voor de rommelmarkt in november. Het ligt er ook een beetje aan hoeveel ik voor die tijd nog verkoop. Voorlopig ben ik lekker druk voorraad aan het opbreien voor mezelf.

Ik ben ook weer aan het uitproberen geslagen.
Ik ben nu een poging aan het doen om starter te maken voor desembrood. Een starter gaat ontzettend lang mee, als je er goed voor zorgt. Dus het is een klein beetje weer een investering in de toekomst. Want ooit ga ik echt wel een makkelijke broodbakmachine hebben. Maar voorlopig doe ik het nog gewoon met de hand en de oven.

Ik bespaar me ook al suf, zover ik dat kan. Ik zit nog steeds teveel voor de tv en achter de laptop. Maar dat moet goed gaan komen, wanneer de puzzelplank een feit is, want puzzelen doen we eigelijk allemaal wel graag. Zeker met een kop lekker warme thee en een lekker koekje erbij. Lekker kneuterig gezellig.
Wel stuur ik elke dag nu 2 gratis sms-jes. Ik bel namelijk eigelijk niet, maar het abonnement gaat op, tot bijna op, aan sms-jes. Daarmee communiceer ik grotendeels met Grote Vent. En elke dag 2 gratis is gewoon een minimaal verschil van 40 sms-jes per maand. Toch mooi meegenomen als ik straks terug wil stappen in abonnement (helaas pas in november volgend jaar, maar goed) Dat extra tegoed blijft namelijk wel gewoon staan. Ik ben niet van plan over te stappen naar een andere provider. Enkel een minder duur abonnement, wanneer het kan. Internet heb ik nu wel, maar om nu te zeggen dat ik het heel erg veel gebruik.

Dus ik heb nog veel te doen en er is nog veel werk te verzetten, maar ik kan het weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen