zondag 3 oktober 2010

resultaat van 8 weken kasboek

Zo, na 8 weken kasboek bijhouden is het overzicht wel duidelijk.
Er kan echt wel flink bespaard worden op veel vlakken.

Ik geef teveel uit aan dingen die er niet zo ontzettend toe doen op dit moment.
Maar ik zie ook wel dingen die nodig zijn. Kleine Vent heeft gewoon wel nieuwe kleren nodig en die doe ik eigelijk altijd al niet duur. Hij sloopt het, groeit er binnen no-time uit, dus duur is gewoon niet nuttig.

Ik zag wel aan m'n kasboekje dat ik in de afgelopen 8 weken zo'n €1150 extra binnenkreeg. Dit kwam door werken, marktplaatsen, klikprogrammaatjes en extraatjes voor uitjes die we deden.
Ik gaf wel weer zo'n €715 uit aan vanalles. Dat moet veel beter kunnen. Ik gaf geld uit aan dingen die niet noodzakelijk waren en dat ga ik komende 4 weken grotendeels beperken.

Mijn doel voor komende 4 weken: met €20 per week minder. Dus €90 per week.
Moet lukken. Makkelijk zelfs. Ik wil er naar toe, om elke week niet meer dan €40 uit te geven, zolang ik thuis woon.
Enige 2 uitdagingende komende periode zijn het kinderfeestje van Kleine Vent en m'n eigen verjaardag.
Maar als ik daar nu al rekening mee houd, dan moet dat gewoon lukken. Zoveel mogelijk proberen over te houden elke week, dan is het goed op te vangen.

Ik ben echt zo ontzettend bezig met allerlei manieren om wat bij te verdienen, dat ik soms het overzicht wat verlies. Ik moet echt even georganiseerd beziggaan.
Iemand zei me al dat ik misschien wel een handeltje op marktplaats moet starten in het verkopen van spullen. Dat is natuurlijk wel leuk, maar ik ga liever voor wat vaster inkomen.
Maar ik ben al druk met alles wat hier teveel is op marktplaats verkopen, misschien komt er wel echt iets uit. We gaan het zien. Maar voorlopig moet er hier veel meer ruimte komen en dus moet er veel uit.

1 opmerking:

  1. Goed dat je een kasboek bijhoud! Alleen als je het consequent invult kan je overzicht maken in je uitgaven en inkomstenpatroon.

    Succes met het besparen!

    BeantwoordenVerwijderen