vrijdag 29 oktober 2010

Waarom studeren?

Een paar dagen terug was er in m'n commentaarfunctie te lezen waarom ik dan psychologie studeer als ik eigelijk fotograaf wil worden.
Nou!
Vooral omdat ik mezelf ken.
Ik weet dat ik dingen vaak snel saai en niet leuk meer vind. Met een goed diploma, kan ik wel verzekerd zijn van werk. Als fotograaf zijnde is dat altijd maar een vraag.

Zeker omdat ik mezelf dus ken en de kans dat ik het ooit echt voor elkaar krijg, iets heeel erg lange termijn gaat worden.
De studie is nooit weg en ik wil er ook wel wat mee doen.
Ik heb er ook wel aan gedacht om misschien de 2 te combineren.

Ik heb zelf zo'n 3,5 jaar geleden een fotoshoot gedaan bij een goede fotografe (die van trash the dress en Puur) en daarna nog bij een andere fotograaf. Ik heb er tijdenlang op kunnen teren. Dat gevoel was echt enorm. Na een moment van alles eigelijk niet meer zo zien zitten, was het binnen 4 weken omgeslagen naar enorm veel vertrouwen in vooral mezelf. Als ik er toch zo makkelijk, zo mooi op die foto's kon staan, dan moesten andere dingen ook wel lukken.

Eigelijk wil ik mensen graag een goed gevoel meegeven. Met wat ik ook doe. Of ik nu iemand help met omgang van kinderen, mensen weer terug op de rit help of dat ik iemand gewoon een heel goed gevoel geef door hem/haar mooi op de foto te zetten. Ik wil vooral het gevoel hebben de wereld wat beter te kunnen maken, als is het maar voor 1 iemand. Wereldvrede is namelijk nooit een optie, zolang er stomme mensen blijven zijn.

Maar voordat ik zover ben, moet ik eerst eens mezelf door die psycholoog in mij onder handen laten nemen. Ik ben echt een hopeloos geval en het punt is dat ik dus nu weet wat ik verkeerd doe en wat ik dan anders moet doen. Maar het dan in de praktijk brengen is een heel ander verhaal.


Vooralsnog heb ik vandaag een redelijk stuk woonkamer beneden weer opgeruimd(we hebben dus 2 woonkamers) en weer spullen richting oud papier en plastic gebracht. Ik kon eindelijk weer in 2 kastjes waar al bijna 2 jaar iets voor stond, dat nu weg is. Ik kwam weer redelijk wat tegen voor de verkoop, wat alsnog nu niet opschiet, omdat er bijna niks meer opstaat. Dat is een werkje voor komende maandag denk ik. Kijken of ik niet nog wat meer kan opruimen en wegkrijgen voor het eind november is.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen