zondag 17 oktober 2010

wat kost het en hoe bespaar ik?

Vandaag rekende ik uit: wat kost
- een was in de droger doen?
- de tv een uur aan?
- m'n laptop een uur aan?
- de afwasmachine aan?

En dan vooral met het doel: hoe kunnen we hierop bezuinigen?
En als ik die bedragen zo zie, dan moet het gewoon met euro's te doen zijn.
Met namelijk de nieuwe tv-kijk en gebruik van laptop regels voor kindlief en mij, dan gaat het zeker lukken. Als ik dan ook nog 1 keer per week kan voorkomen dat de droger aangaat in de winter. Dan komt het (volgens even snel rekenen, niet precies) uit op ongeveer €12,09 per week! Dat scheelt enorm.
Ik zit namelijk veel te veel achter m'n schermpje en kindlief achter de grote.
Mijn mening dat dat gewoon echt moet veranderen, lag ten grondslag aan het rekenwerk om te kijken wat het dan in keiharde euro's zou schelen.

Ik besloot met kindlief een lijst te maken met alles waar we op willen besparen.
Dat kwam dus vooral op:
- minder tv kijken
- minder computeren
- minder lang douchen
- de stekkers overal uit, wat niet nodig is.

Dus die gaan we op een lijstje zetten en kijken hoeveel we er zelf van terecht brengen elke week.
Alles waar we op besparen, dat bedrag gaat in de pot en degene die het beste bespaart heeft die week, die krijgt eind van de week een groot ijsje.
Om het even een leuke bezigheid te maken voor ons allebei.

Want alle gewoontes die erin slijten voordat we gaan verhuizen, die blijven er wel in. Dus dat scheelt onszelf straks wel geld. Dat we gewoon voor andere dingen gaan gebruiken.
Het geld sparen we nu gewoon in de pot, zodat we straks ook een hele volle pot voor leuke dingen hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen