woensdag 24 november 2010

Investeren in de toekomst

Vandaag weer beetje geinvesteerd in later.
Niet voor huis, maar voor hobby.
Eindelijk vond ik 2 hele leuke truien, van echt wol. Die kan ik vilten, voor andere objecten.
In nederland is het best lastig om echt 100% wollen truien te vinden, die geen vermogen kosten.
Ik ben er dan ook al een tijdje naar op zoek en vandaag had ik geluk.

Daarbij ook nog een paar heel goed uitziende Dr Martens aangeschaft. 2 Maten te klein voor mij, maar om te verkopen waren ze geweldig. In goede staat, bijna geen krasjes, bijna perfect.
En dus gewoon weggedaan door iemand die ze niet meer wilde. Gelukkig wel richting de kringloop, maar toch. Ik vraag me dan wel eens af waarom je zoiets dan aanschaft. Vast een miskoop geweest ofzo.

Maarja, gelijk maar op marktplaats gezet. Hopelijk ook weer snel verkocht. Toch een leuk extraatje voor mij. Het gaat goed weer. Nog steeds onwijs verkouden, maar het stoort me niet.
Ik ben lekker druk met vanalles en nog wat. Niet te druk, want superveel energie heb ik niet. Maar er komt schot in alles. Er is weer vooruitgang.

Helaas bleek de vooruitgang op school er niet te zijn. Hoewel kindlief met veel meer plezier naar school gaat, zit hij nog altijd ontzettend erg met zichzelf in de knoop. Op school wordt enkel het probleem van gedrag en omgang met klasgenoten geconstateerd. Meewerking aan een test zou er zijn, maar het komt er uiteindelijk op neer dat ik echt wel alles zelf moet gaan regelen.
En bij het compleet over me heen praten toen ik zei, dat er bij het vorige gesprek toch echt was aangegeven dat als ik het via de verzekering niet voor elkaar kreeg, ik het bij deze mevrouw op school zou kunnen laten doen. Dit gaat naar mijn idee nooit het geval worden, dus ga ik nu bezig met het zelf regelen van een onderzoek daarin. Ik besloot daar, tijdens het gesprek nog, dat ik geen energie meer ging steken in boos worden omdat er weer eens niet was gedacht aan de gemaakte afspraken. Ik ga m'n energie steken in het weer gelukkig krijgen van m'n kind. Want waar ik dacht dat de school wel mee wilde helpen, blijkt het nu weer niet het geval te zijn. Helaas pindakaas, maar als ik geen verbetering ga zien, dan denk ik er toch hard over om hem richting een andere school te doen.

2 opmerkingen:

  1. Balen van de school zeg. Dat lijkt me echt moeilijk om je kindje zo te zien. Succes daarmee!

    En relaxed dat je die dr Martens kan verkopen zo. Heb ze ook aangeschaft met 25 weken zwangerschap om iets leuks&draagbaars te hebben met grote buik. Staan nu ook werkloos in de kast.

    Wel een idee, misschien gooi ik ze ook wel op MP :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tje, er lijkt nog geen steek veranderd in het basisonderwijs. Vijftien jaar geleden liet ik me aan het lijntje houden door de school met de afspraak dat onze zoon gemonitored zou worden in een onderzoek van het Centrum voor Begaafdheid (uit mijn hoofd0in Nijmegen. Dat was natuurlijk zo'n 4 jaar lopend onderzoek dat pas eindigt als de conclusie getrokken is. Ik merkte er tenminste helemaal niets van, de school verkeerde in zwaar weer en wilde eigenlijk helemaal niet meewerken. Ik voelde me toen ook zo'n zeur. Het is uiteindelijk wel goedgekomen met de jongeman, maar idd, de school gooit het snel op gedragsproblemen of problemen thuis of enig kind zijn.Of...

    BeantwoordenVerwijderen