woensdag 10 november 2010

Overdenkingen

Vandaag lekker genoten van het weer.
Wat zoveel betekend als: lekker binnen de was opgehangen en nog steeds niet droog, lekker lang blogjes gelezen met een kopje thee (wat ik spontaan vergat...), Kleine Vent speelde een hele tijd een spelletje, terwijl ik een mutsje breide (even patroon testen), met Kleine Vent applecrumble gemaakt, eindelijk eens Aladdin gekeken met Kleine Vent (hij speelt de musical bij de lokale speeltuin, door zuslief) en daarbij ook lekker de applecrumble geproeft.

De was zit uiteindelijk toch half uurtje in de droger, zodat kindlief morgen ook een droge broek heeft. Het mutsje werd niet helemaal naar m'n zin, maar wel volgens het patroon. Toch even kleine aanpassing maken. Ik stond 3-dubbel op tegen kanker vandaag. Er werd een nieuwe beer aangeschaft om kado te doen, ik doneerde nog extra naar beide goede doelen (KIKA/KWF) en ik deed een rondje mailen om iedereen er maar van te overtuigen hetzelfde te doen.

Nog altijd een beetje raar gevoel door het november gesprekje op school. Want het gaat allemaal nog steeds niet lekker op school, volgens juf. Maar er zit al verbetering in, sinds begin van het schooljaar. Toen maar even uitgelegd hoe ik vorig schooljaar m'n kind elke dag thuis kreeg en hoe het nu gaat. Juf voelde zich toch wel weer wat meer gemotiveerd om door te gaan zoals ze doet. Want naar mijn idee doen beide juffen het goed met m'n kind. Maar hij zou misschien nog wel speltherapie nodig hebben. Maar ik wil graag eerst even afwachten wat het gesprek met de mevrouw van buiten de school oplevert. Er komt in ieder geval een test dit schooljaar nog. En dan gaan we pas handelen vind ik zo. Ondertussen kan ik het dit jaar nog wel even uitzingen, zoals het nu gaat. Het rare gevoel is vooral dat ik niet denk dat m'n verhaal gewoon aangehoord wordt en vervolgens maar weer vergeten.

Ondertussen begon ik gisteren ook met Yoga. Beetje extra beweging, lekker op de vloer van de woonkamer. Heerlijk rustig moet ik zeggen. Gisteren alleen wat dingen uitgeprobeerd, vandaag netjes een serie gekozen en die een aantal keer gedaan. Je krijgt er misschien geen innerlijke rust van, maar de beweging doet bij mij voorlopig genoeg daarvoor.

Vandaag ook m'n nieuwe polis gekregen van de zorgverzekeraar. Ga gewoon €12 meer betalen per maand.
Maar met wat onderzoek blijkt eigelijk dat ik het beste kan blijven zitten, omdat ik nu al weet dat ik qua tandartskosten lekker aan de prijs zal zijn. Dus blijf ik lekker zitten. Wel aan het overwegen om het voor een jaar tegelijk te betalen. Ik kan het betalen en het scheelt dan wel niet zoveel, maar elke maand niet dat bedrag van ruim €100 dat ik moet betalen. Dat scheelt straks voor het verhuizen gewoon alvast weer een beetje. Geeft me in ieder geval wat ruimte als ik het zelf moet doen. Ga er nog eens goed over nadenken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen