woensdag 3 november 2010

Poefjes en teddyberen

Zo, na een omslagdoek en grove col (foto's komen nog), ga ik nu maar beginnen aan een poef.
Ik vind het al een tijdje een heel gaaf project. Na het zoeken naar wat patroontjes bleek het een stuk makkelijker te zijn dan ik dacht: gewoon lekker een recht stuk breien.
Maar ik zou ik niet zijn als ik er geen uitdaging in zou moeten hebben.
Je kunt namelijk ook een lap maken met verkorte toeren, waardoor je lap in het midden heel breed en aan de zijkanten een stuk smaller wordt. Leek me handig voor een poef. Dan krijg je namelijk geen plooien aan de bovenkant. Zit lekkerder denk ik zo.
Nu heb ik voor de vullen nog een dekbed liggen, wat ooit verkeerd bezorgd was (1 persoons, in plaats van 2) wat ik nooit betaald heb en het ook nooit opgehaald is. Dus die is over.

Dus nu: ontzettend gaan oefenen op verkorte toeren. Want ik heb nog wol dat grof genoeg is voor zo'n poef. Ik twijfel alleen of het genoeg is. Morgen nog even proberen wat extra te pakken te krijgen. Of ik maak natuurlijk een regenboogpoef, met alle kleuren die ik nog heb liggen. Allemaal dubbele of 3-dubbele draad. Das ook wel een idee, ruimt heel erg op in de wolvoorraad die ik heb liggen. Toch maar ander plan bedacht dus. Dat gebeurt wel eens als ik idee├źn probeer te ordenen.
Een regenboogpoef gaat het worden.
Dan wordt de grijze dikke wol toch maar een grove sjaal denk ik. En een muts ofzo. Een leuk setje.

In ieder geval: ik ben weer productief, kon vandaag lekker keuvelen met een beebje en ik ben weer druk met aan het marktplaatsen. Het gaat weer de goede kant op.
Ik heb een beetje in m'n hoofd wat ik volgend jaar wil gaan doen, om wat bij te verdienen. Nu is het zorgen voor een zo'n groot mogelijk startkapitaal. En ervaring. En dat bereik ik in 1 keer, door die 2 te combineren.
Wel hard werken allemaal, maar ik heb er zin in.

Morgen weer 4 dingen versturen. Ik ga toch alvast een zootje postzegels ergens vandaan toveren, voordat ze in januari weer duurder worden. Scheelt toch weer een beetje. Dan zijn die nummertjes toch weer handig. Dan hoef je er geen extra bij te plakken.
Gelijk even een stukje budget gereserveerd voor postzegels. Die gaan er nogal hard ook weer uit afgelopen tijd en dat zal komende tijd niet anders zijn.

Nu nog proberen ervoor te zorgen dat het bedrag wat er elke week uitgaat, gelijk gaat worden aan wat er inkomt. Dan gaat het wel lukken allemaal. Hard werken en goed op onderzoek uit. Dan gaat het goedkomen.
En om niet te vergeten wat ik al eerder bedacht had: een boel teddyberen maken. Maar dat is allemaal handwerk, dus goed voor lekker voor de tv. Ik heb er weer zin in.

1 opmerking:

  1. Wat leuk om zelf wat voor een poef te breien! Dat is op het moment helemaal 'in' bij alle woonmeubelzaken. Als je het kant en klaar koopt erg aan de prijs. Ik zat er zelf ook aan te denken. Heb beneden in m'n berging nog een oud poefje staan en met wat leuke wol kun je er wat leuks van maken! Succes met je projecten!!

    BeantwoordenVerwijderen