donderdag 25 november 2010

uitzoekwerk

Het zoeken naar een goede instelling die een fatsoenlijke IQ test doet (en daar niet belachelijk veel geld voor vraagt) was lastiger in mijn regio.
Gelukkig heb ik zo'n moeder die dan weer mensen kent, die wel weten waar je moet zijn.
Ik vond er in ieder geval eentje in de buurt die schijnbaar goed moet zijn. Ik krijg er alleen geen prettig gevoel bij, bij die website. Vond het allemaal vrij vaag (en ik ken veel termen al)
Maar morgen ging moeders even rondvragen voor wat meer informatie. Ook verzekeringstechnisch gezien.
Ik stuurde m'n zorgverzekering maar weer eens een mail met daarin de vraag of ik met een doorverwijzing van de huisarts hier wel een vergoeding voor zou krijgen.
Het is namelijk echt een dure grap. Maar als het moet, heb ik het geld er mee dan voor over. Het geeft eindelijk eens wat handvaten om iets te doen met m'n kind op school. Want inmiddels gaat het thuis best lekker. Gelukkig.
Maar van zoveel uitzoekwerk slaap ik regelmatig te weinig, omdat ik veelal savonds dingen opzoek. Ook niet erg handig, maar gelukkig tijdelijk.

Maarja!!
Ondertussen heb ik al een bod op m'n op marktplaats gezetten schoenen. Toch weer mooi. Maar helaas bleek de jas van Kleine Vent stuk te zijn. De rits is kapot. Er een nieuwe inzetten is niet echt rendabel (jas van vorig jaar al gelukkig), want de tijd die het kost, steek ik nu liever in betere zorg vinden voor m'n kind. Dus vanmiddag alsnog om een nieuwe jas. Hopelijk krijg ik dan ook de kans om nog wat broeken en truien voor hem mee te nemen, die hij wel mooi vindt. Want het is elke ochtend zo ontzettend zoeken naar een broek of een trui. Dat is niet erg handig.

2 opmerkingen:

  1. Mijn zoon kreeg de iq test door de school aangeboden, dus dat kostte niks. Is dat niet een optie, of heb je dat al geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. School vind het niet erg als er getest wordt, maar wil er niet erg aan mee werken. Ik ben er al een jaar over bezig geweest, na een eerste suggestie VAN de school.
    Ik ga het nu zelf regelen, want anders kan ik er nog wel een jaar op wachten. En daar is voor mijn Kleine Vent echt geen tijd meer voor, zo lang weer wachten.

    BeantwoordenVerwijderen