vrijdag 5 november 2010

Vandaag de laatste dag van weekbudget nummer 13. Netjes toch nog binnen budget gebleven, maar het kan veel beter. Er zaten toch wel dingen bij die wel deze week moesten, dus het is niet anders. De kadootjes kast is weer een stukje verder gevuld en ik moet enkel nog voor de mannen op jacht naar wat leuks. Al over de helft.

Maar helaas weer niet werken vandaag, dus volgende week daar geen extra centjes van. Dan maar extra hard proberen te marktplaatsen, om daarmee wat extra te verdienen. Ik wil proberen naar zo'n €50 per week te gaan. Klinkt vrij veel, maar als ik er straks toch wel een beetje mee verder wil, dan moet er ergens iets vast aan geld gaan binnen komen. Het gaat natuurlijk niet lukken met m'n eigen spullen, want ik heb niet zo veel bijzonders of met veel waarde. Maar alles wat weg is, is weer weg en zorgt weer voor ruimte.
Ik rekende uit gisteren dat als ik naar Den Bosch ga voor een snuffelmarkt, ik al zo'n €60 moet verdienen, wil ik quitte draaien. Daarna wordt het pas echt verdienen. Dat is natuurlijk wel veel, maar met goede spullen op zo'n grote markt moet het haalbaar zijn. De kunst wordt: goed inkopen en vooral zo goedkoop mogelijk.
Die dingen duren nog wel een tijdje, want ik ga eerst even een beetje startkapitaal bij elkaar verdienen.

Gisteren maakte ik een proefmodelletje voor m'n grote poef. Het werd een heel leuk klein poefballetje, dat door Kleine vent ook al erg goed gebruikt is om door het huis heen te gooien. Ik maakte het van enkel restjes. Rode wol had ik nog en hij is opgevuld met een heleboel kleine stukje wol, die van het afwerken altijd overblijven, en met restjes stof in stukjes. Ik ben echt heel erg daarin, want dat soort dingen bewaar ik altijd.

Nu hou ik niet zoveel restjes stof meer over, want ik maakte de laatste tijd gewoon niet zoveel. Dat gaat wel veranderen, want vandaag ga ik nog de extra doos spullen fotograferen en zoveel mogelijk online zetten en dan komt het teddybeertjespatroon tevoorschijn. Hopelijk vind ik die ene die ik vorig jaar had weer terug, want die waren niet erg ingewikkeld en erg leuk te maken (waarbij zuslief vroeg: waar heb je die gekocht?)
Ik bedacht gisteren namelijk ineens: dat zou een leuk kerstbeertje maken! Met een lief klein mutsje op of een leuk kerstjurkje. Voorlopig heb ik voor gekke kleine projectjes nog genoeg vulling/teststofjes liggen die ik van andere dingen overhield.

Ik moet echt Het Schaap weer updaten, want de bezoekersaantallen gaan weer langzaam erg omhoog en ik moet er echt meer mee bezig. Gewoon even een paar dagen hard werken en ik kan weer een goede update doen. Er liggen nog steeds leuke zachte kerstversieringen en nog 2 tassen, die ik er nog op moet zetten. Er komen dus ook teddybeertjes bij in allerlei kleurtjes. Ik beloofde Kleine Vent er al eentje in alle kleurtjes die ik heb. Erg multi-kleurig teddybeertje wordt het.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen