donderdag 4 november 2010

Weekbudget

Hmm, deze week is het toch wat lastiger gebleken.
ik zit er nog steeds wel netjes binnen, maar het is nog maar woensdag. Zover mij bekend hoef ik geen uitgaven meer te doen deze week. Maar je weet het nooit.
Zaterdag heb ik wel een grote uitgave. Maar die stond al een tijdje gepland en daar heb ik de afgelopen 3 weken steeds een beetje van het budget voor opzij gezet.
Ik deed een half jaar geleden een belofte aan Kleine Vent. Bij 20 nachtjes droog, krijgt hij een door hem zeer gewenst nieuw spelletje. Dat heeft dus een half jaar geduurd, maar nu is het zo ver. Als alles goedgaat, dan komt er zaterdag een mooie 20 op het bord te hangen hier.
Dus moet het spelletje er wel komen.
Ik zie het voornamelijk als een goede uitdaging. Proberen toch nog uit te komen met het budget, terwijl er dus een 'grote' uitgave is. Een goede oefening.

Het lukt me steeds beter om binnen het budget te blijven en ook steeds meer om ervoor te zorgen dat ik niet meer uitgeef dan dat er extra binnenkomt, door werken of verkopen.
Het doel dat ik uiteindelijk wil bereiken voor het eind van het jaar is ervoor zorgen dat die in en uitgaven op z'n minst gelijk zijn. dus zorgen voor minder uitgaven, wat aardig lukt, en voor meer inkomsten. Dat is nog steeds vrij steeds vrij wisselend. De ene week heb ik heel erg veel meer en de week erna bijna niks. Dat moet constanter kunnen.

Meer marktplaatsen dus. Daar wil ik toch wel zoveel mogelijk dingen mee weg zien te krijgen. het liefst nog een doos binnen 2 weken. Dat scheelt weer in meenemen naar de snuffelmarkt.
En voor die inkomsten was ik ook al aan het rondkijken geweest voor grotere markten in nederland. Niet in Groningen ofzo, want dat is toch lastiger om even een dagje te doen. Maar brabant/zuid-holland is goed te doen. Grotere markten trekken vaak toch meer mensen en meer mensen is meer kans op verkopen.
Maar ik moet even heel goed rekenen wat ik dan op zo'n dag zou moeten omzetten, wil ik quite draaien. Dat is niet onbelangrijk.

Dus voorlopig ben ik nog wel even druk met marktplaatsen (iedereen kijkt op dat ik er een werkwoord van maak...) en met rekensommetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen