zondag 28 november 2010

WINTER!!!!

Ja en toen werd het INEENS winter.
Heerlijk aan de ene kant, want het lijkt op een echte winter. Met sneeuw en ijs. Hoewel ik geen grote liefhebber ben van koud en niet kan schaatsen, hou ik wel van sneeuw en mensen kijken die schaatsen.

En ik moet zeggen: ik krijg er idee├źn van!
Ik brei me de afgelopen tijd scheel aan mutsjes en sjaaltjes. Voor het goede doel.
Maar ik ga ook maar eens breien en vilten voor Het Schaap.
Kindlief krijgt een muts van 1 van de truien die ik gevonden heb. Ik maak er maar een dubbelzijdige van denk ik. 2 kleuren, zodat meneer kan kiezen. Maar licht gevilt en dus in ieder geval lekker warm.
En voor mezelf moet er ook een dikkere muts bijkomen, want als het deze week echt al -4 wordt overdag, moet ik een betere hebben dan dat ik nu heb. Dat is m'n projectenlijstje voor komende week.

Tussentijds moet de kamer van Kleine Vent ook nog even opgeruimd worden. Er is al een stuk gedaan dit weekend. Hij hielp me zelf heel erg goed mee, zonder zeuren. Iets met sinterklaas en kadootjes enzo.
Ik ben inmiddels zelf eens gaan nadenken over wat ik weet over slimme kindjes en hoe daar mee om te gaan. Ik las een tijdje terug ergens: slim kind heeft regels nodig, maar wil graag discussies aangaan. Dus kies voor jezelf een aantal belangrijke regels en zeg dat er daar niet over gediscusseerd gaat worden.
En wonder boven wonder: Het werkt! Geen discussies over het aandoen van kleren, op tijd op school zijn en eten. Niet over slapen, over computerspelletjes en tvkijken. Het is fijn zo. Nu moet ik het nog wel volhouden. Dan zijn we allebei een stuk gezelliger.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen