woensdag 8 december 2010

Blijkbaar heeft m'n lijf het stopcontact gevonden vannacht. Vandaag weer een beetje meer energie.
Dus weer wat gestudeerd en voorbereidend werk gedaan.
Straks moet de was er ook aan geloven.
De woensdagmiddag is hier de spelletjesmiddag. Dan mag Kleine Vent een spelletje doen op de WII of op de computer. Voorheen waren we niet zo van het plannen, maar door alle drukke dagen is het zo gelopen.
Dus heb ik vaak een stukje van de woensdagmiddag ook nog vrij om even wat aan het huishouden te doen. Moeders ook weer blij. En ik ook wel, want dan vind ik toch elke ochtend nog ergens een schone broek voor Kleine Vent (iets met groeien)

Ondertussen ben ik ook langzaamaan het verlanglijstje voor volgend jaar aan het bij elkaar maken.
De dingen als vast werk en een huis, die staan er lekker dit jaar niet op, want dat huis, dat gaat kunnen en ik heb in ieder geval 6 maanden werk. Dat vast werk, dat komt dan daarna wel. Kijken of ik in die tijd genoeg kan sparen om daarna een maand fulltime te studeren (zover dat kan met vakanties) Ik ben echt helemaal vastbesloten om dus zeker 1,5 jaar leer/studeerwerk in 1 jaar te proppen. Het liefst nog meer als het even kan. De motivatie is een stuk groter nu ik wel een goed idee heb welke richting ik uitwil hiermee.
Maar wat er nog wel op het verlanglijstje komt, zijn wat boeken.
"Is it a Cheetah?"  Door Stephanie Tolan bijvoorbeeld.
Over hoogbegaafde kinderen. Die je niet altijd kan herkennen, omdat ze lang niet altijd hun (snelle) hersens duidelijk laten werken. Net als met een cheetah. Die herken je namelijk ook als hij niet heel hard aan het rennen is. Zo zijn er voor hoogbegaafde kinderen ook een berg andere kenmerken die je kunnen helpen ze te herkennen.
En "De Telduivel'. Die wil ik al een tijdje hebben, maar het komt er niet zo van.
Op het verlanglijstje van Kleine Vent komen zeker boeken van Geronimo Stilton. Hij kreeg voor sinterklaas afgelopen zaterdag het eerste deel en is nu al bijna klaar (hij las ook nog een donald duck pocket, hij sleept z'n boeken overal mee naar toe). Hij vindt het mateloos spannend en leuk. En ik vind het wel leuke kadootjes. Zuslief vond het ook helemaal geweldig dat hij het graag leest.

Ondertussen komt er nu dus geen extra geld binnen, maar gaat er wel extra geld uit. Het waren dit keer niet de inkopen voor sinterklaas, maar de nieuwe kleren voor Kleine Vent. Hij groeit weer als een gek en groeit dus uit al z'n, nog vrij nieuwe, winterkleren. Z'n broeken waren vrij lang, dus het kan nog, maar z'n truien zijn nu al soms te klein.
Het is geen goede maand voor het sparen dit keer. Gelukkig wel door nuttige dingen en niet enkel door dure kadootjes en duur eten.Maar gelukkig kan het. Hoef ik dus niet m'n buffers aan te spreken om dit allemaal te kunnen. Dat is nu nog echt fijn. Maar het doel staat, dus zal ik er hard voor moeten werken.

Ik las ook ergens een superhandige tip over zelf groenten in potjes doen (weet even niet meer waar), dus langzaamaan ook potjes verzamelen voor komende zomer. Door het zelf in te 'potten' blijft het ook vrij lang houdbaar (tot een jaar geloof ik) en kun je groenten inslaan wanneer ze het goedkoopste zijn. Het lijkt me interessant om dat eens goed uit te testen komend jaar. M'n op de rommelmarkt gekochte pan lijkt me er uitermate handig voor.

Ik vind zoveel goede tips dat ik ze echt moet gaan bewaren. Gewoon ergens opschrijven, want anders kan ik het niet allemaal onthouden. De bespaar en consuminder tips komen echt nu overal vandaan, nu het helemaal in de mode is om te laten zien hoe goed je kunt besparen. (geen slechte trent, helaas is mode nooit blijvend). Dus ga ik een mooi boek maken met allemaal tips erin die ik tegenkom. Bewaart toch een stuk makkelijker.

3 opmerkingen:

  1. als je ergens iets interessants leest, gelijk kopieren en plakken in een word document en dan opslag in de map besparen in dit geval! anders ben je heel snel dingen kwijt....

    over het inmaken van groente en fruit, denk ik dat je het gelezen hebt bij Eenvoudig leven.....

    heel veel succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kwam niet bij Eenvoudig leven vandaan. (daar heb ik wel veel andere dingen vandaan)
    Maar het kwam ergens van een blogje.
    Maar handig leek het me zeker wel.
    Zeker omdat ik echt wel de ambitie heb om hopelijk zoveel mogelijk groente uit eigen tuin te oogsten (als ik natuurlijk ene huis met tuin kan vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is it a cheetah, ken ik als artikel. Ik wist niet dat er ook een boek van bestond.
    Groet,
    Hsm

    BeantwoordenVerwijderen