maandag 20 december 2010

Goodmorning!

Wat is er nou heerlijker dan op maandagochtend pas om half 11 je bed uitkomen, Kleine Vent lekker languit op de bank zien liggen terwijl hij Pietje Bel kijkt (hij verslond pasgeleden het boek) en dan als ontbijt een Bossche bol eten. Super ongezond en gelijk herinnerde mijn lijf mij eraan waarom ik gisteren dacht dat het misschien een slecht idee zou zijn. Dat middag eten hoef ik denk ik ook niet zo op een normale tijd. Of alleen een beetje soep.
Om daarna m'n laptopje aan te zetten om even blogjes bij te gaan lezen (na 3 dagen geen laptop aan hebben) En dan zien dat er, 5 dagen voor kerst, voor HAAR nieuwe longen zijn gearriveerd en dat, als alles goedgaat, ze er vandaag helemaal mooi netjes in zitten. Een mooi kaarsje aan voor de Donor vandaag. En duimen dat het allemaal supergoed gaat.

Dat maakt mn dag echt heel goed zo. Net zoals toen ik een niet zo goede dag had en ineens las dat het lieve meisje dat zo vaak bij de dokter geweest was, helemaal weer netjes en schoon verklaard was door haar artsen en dus mocht gaan herstellen en proberen verder te gaan met haar leven. Dat ze dus weer supersterk en groot gaat worden. Dan is m'n dag wel helemaal goed.

Met dat soort berichten, dan denk ik wel eens: die kerstman die moet haast wel bestaan. Want rond deze tijd van het jaar gebeuren er de afgelopen jaren om mij heen zoveel wonderlijke dingen, dat het niet meer per toeval kan zijn.

Dus: Djuna, ik hoop dat je snel weer wel die gang door kan lopen!
En: Aan de familie van de Donor: Weet dat er heel erg veel mensen vandaag een kaarsje branden voor jullie held. Er wordt goed bij stil gestaan. En bedankt dat de donor donor was.

En voor de rest van de wereld: zie je nou wat het kan betekenen als je donor wordt!
Hier zeggen we vaak: je voelt er zelf niks meer van, je hebt er niks meer aan, dan kun je net zo goed zoveel mogelijk andere mensen wel beter maken.

1 opmerking: