woensdag 29 december 2010

Prepare yourself.

Had ik al gezegd dat ik werkelijk TEVEEL ideeën heb voor het nieuwe jaar.
Ik zou het beste er nu al aan beginnen, ware het niet dat er ook nog voor het nieuwe jaar wat plek gemaakt moet worden voor het bakken van appelflappen en oliebollen. En dat er ook nog wat voorbereidingen getroffen moeten worden voor iets anders wat ik in januari wil gaan doen.
Dus de naaimachine komt pas in het nieuwe jaar tevoorschijn.
Maar ik ga komend jaar heel erg voor het hergebruik. Nog meer dan dat ik al deed. Ik heb leuke stofjes en dergelijke genoeg, al is het soms in de vorm van een ander kledingstuk.
Ik heb nog 2 licht gevilte truien liggen die omgevormd gaan worden in giraffen (denk ik, dat is het huidige plan) en er liggen nog bergen t-shirt van Kleine Vent, die omgetoverd dienen te worden in een lekker warme deken (met nog een stuk fleece wat ik dan ook nog heb liggen)
Er liggen nog wat dingen die ook afgemaakt moeten worden, die ook voor de zomer (of al in de winter, bij winterse dingen) echt afgemaakt moeten worden.

Voordeel hiervan:
- Ik ben van plan zo min mogelijk kleding te kopen voor mezelf. Er zijn wat dingen aan vervanging toe, maar verder zo min mogelijk.
- Ik wil graag meer kadootjes van eigen hand en tegelijk ook nuttiger gaan geven. Het is leuker, nuttiger en, om maar gelijk helder te zijn, vaak ook goedkoper. Maar das nog altijd beter dan duur en niet nuttig.
- Ik wens zo min mogelijk geld te spenderen aan dingen die er niet toe doen. Door te gebruiken wat ik al heb, ga ik er al snel toch beter over nadenken.
- Door zoveel mogelijk dingen te gebruiken die ik al heb, maak ik ruimte voor nieuwe dingen, als die nodig zijn. Zo niet, dan is er enkel meer ruimte. Dat is ook belangrijk.

Kortom: Ik ga lekker de vrek uithangen komend jaar, met daarbij een poging om nuttigere dingen weg te geven en meer zelf te maken.
Gelukkig heb ik nog bergen stof liggen om vanalles te maken.

Ook het goede idee van meer plaatjes en wat minder gezever van mijn kant, moet nu toch maar eens realiteit worden. Ik ga een leuk kopje maken voor m'n blogje en ik ga hard werken aan een betere lay-out/kleurstelling. Hoewel het paars is en dat dat wel passend is, ben ik er nooit helemaal tevreden over geweest.

Op de planning staat natuurlijk ook belachelijk veel sparen (voor mijn kunnen dan) en hopelijk ook elke maand een vast bedrag bij gaan verdienen. De eerste 6 maanden zit ik er goed mee en in de zomer kan ik, zo nodig, nog altijd weer gaan poetsen. Dat sparen moet heus lukken. De tussenstanden komen ook weer in m'n lijstje hiernaast te staan.

Voor de laatste avond van dit jaar ga ik nog even wat boodschapjes doen (iets met zelf geen champagne lusten en Kleine Vent die dat natuurlijk nog niet mag proberen) en dan is het weer klaar voor dit jaar. Teveel uitgegeven in december. Jammer, maar helaas. In 2011 gewoon lekker opnieuw beginnen en waarschijnlijk nog fanatieker worden. Meer manieren vinden om bij te verdienen, meer tijd vinden voor studeren, meer tijd om te maken en vooral meer tijd om met Kleine Vent leuke dingen te doen. Vooral meer tijd maken voor alles. En tijd kost hier nog altijd geen geld, dus dat scheelt weer :P

Moge het duidelijk zijn: IK HEB ZIN IN 2011!!!

2 opmerkingen:

  1. Wees jezelf in 2011 ;-)

    Ik vind dat je het super doet allemaal, dus vooral zo door gaan! Je kan dan misschien anders dan anderen begonnen zijn, maar dat zegt niets over hoe je het nu allemaal doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat klinkt lekker en ligt redelijk in het verlengde van mijn wensen. Ook hier weer eens trekken aan de consuminder-instelling!! En al die andere dingen.

    2011 wordt een fantastisch jaar. OOk voor jou. Ik voel het gewoon ;)

    BeantwoordenVerwijderen