vrijdag 10 december 2010

Voor het goede humeur!

Ja voor iedereen die vandaag een slechte dag had of gewoon in een minder humeur was.
Dan moet je even dit berichtje lezen.
Het maakte mijn goede dag nog beter!

Vandaag had ik best een lekkere dag.
Het vinden van een leuk kadootje voor m'n schoonmoeder bleek best makkelijk te zijn. Ik had een leuk idee voor een soort boek. Uiteindelijk werd het een heel ander soort boek, maar zeker leuk.
Kindlief is de hele week al gezellig, maar vanmorgen kwam ik z'n ontbijt brengen in de kamer, toen ik zag dat hij zich al aan het aankleden was. Daar moet ik normaal echt heel erg om zeuren, zodat hij op tijd is.
Vanmiddag deed zich er ook een potentiƫle leuke kans voor.
Er is nog weinig duidelijkheid of zekerheid over, dus dat hou ik nog wel even onder de pet.

M'n vader kwam thuis met alvast z'n kerstpakket. Dat is altijd een beetje feest, om te zien wat er nu weer in zit. Dit jaar was het een echt hollands pakket. Met stroopwafels, vruchtensap, dropjes, chips, toastjes, 2 flesjes appelcider, chocolademelk (met slagroom erbij) en nog vanalles. Dat klinkt misschien allemaal wat veel, maar bij ons volgt er eigelijk altijd vlak erna een verjaardag. Dat scheelt enorm in de inkopen. En het is snel op. Er zit altijd ook wat nuttigs voor langer termijn in. Vorig jaar een echt gietijzeren vuurkorf, dit jaar een mooi opschrijfboekje met mooie pen. Duidelijk bezuinigd, maar net zo handig.

Vooralsnog was het vandaag echt een goede dag, met eigelijk alleen leuke dingen. Deze week wel weer het budget lekker gebroken. Maar het is maar even zo. Kindlief heeft weer voorlopig genoeg kleren en kan weer netjes voor de dag komen met kerst. Voor komende week ziet het budget er iets beter uit, maar ik moet morgen nog wel tanken en had kindlief een MacDonaldsbezoek beloofd. En ook iets met een kerstviering op school, waar nog iets voor gemaakt moet worden (kleine appelflapjes, dus wel makkelijk)

Maar hoe dan ook: ik heb er weer zin in. Nog wat voorbereidend werk doen voor komend jaar. Iets met belastingen en zo nog uitzoeken. Maar verder ben ik wel klaar voor het nieuwe jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen