zondag 12 december 2010

Waarom ik zeur

Waarom ik zeur?
Ik denk omdat ik een mens ben.
Iemand waarbij het beter kan.
Maar het kan natuurlijk altijd beter. Zelfs bij iemand die te veel geld heeft om het ooit nog uit te geven.

Want elke keer als ik dan een berichtje lees, over deze dame, die het gewoon moet doen met wat het leven haar geeft (naar mijn idee veel te weinig) en daarover vooral niet zeurt. Terwijl zij nou, naar mijn idee, alle reden en recht heeft om te zeuren. Ik vind: Deze dame moet een lintje!

Daarom mag ik van mezelf tot het eind van het jaar niet zeuren over mezelf. Ik mag wel zeuren om meer aandacht voor mensen zoals Zij. Omdat zij dat enorm verdient en dat iedereen dan eens wat minder zou gaan zeuren. En als er minder gezeurd wordt, wordt er meer gedaan.

Dus ga ik komende tijd lekker bezig met positief doen over alles en vooral zelf hard werken aan dingen die beter kunnen. Zonder te zeuren. Ik wil niet meer zeuren tegen Kleine Vent, want behalve dat het totaal geen nut heeft, scheelt het energie, die ik liever in leuke dingen stop. Ik kan misschien de wereld niet verbeteren, maar beginnen bij mezelf is het minste wat ik kan doen. Ik ga het ook gewoon lekker proberen, dat wereldverbeteren. En als iedereen dat nu eens zou proberen, tot 31 december maar, zou de wereld dat ook die tijd een beetje beter zijn?

1 opmerking:

  1. Ik lees jou niet klagen hoor. Je komt altijd erg positief over, vind ik? Och wel. Spijtig eigenlijk dat we altijd iets ergs nodig hebben om ons dergelijke dingen te realiseren. Aan de andere kant kan je alles wel relativeren. Er is altijd wel iemand die het slechter heeft. Maar een positieve kijk op het leven is altijd welkom, voor jezelf en iedereen om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen