zaterdag 1 januari 2011

2011: dag 1!



Zo! 2011 is begonnen en ik heb er zin in!

Dus waar ik in januari mee bezig ga is geven!

Ik kwam  via een erg leuk blogje deze website tegen. Ik ben er toch wel mee bezig allemaal.
Dus het leek me een goed iets om te doen. Ik wil graag meer ruimte in m'n hoofd en huis, dus ik ga dingen weggeven. Ik heb inmiddels 2 goede plekjes gevonden om wat dingen heen te brengen. Niet via goede doelen, maar gewoon direct. Nu heb ik nog wat dingen bedacht die ik graag wil doen.
Maar Kindlief staat wel hier ook bij. Er moet zo veel meer tijd voor hem komen. 4 weken lang daar bewust over nadenken en daar naar handelen, vind ik een goed begin van het jaar.
Andere goede gewoontes beginnen ook in januari. Niet op 1 januari, want dat werkt nooit. Morgen kan het allemaal wel.

Kleine Vent begon vanmorgen gelijk met zijn goede voornemen van 2011: minder tv kijken.
Hij trok vanmorgen z'n halve kamer overhoop om een paar autootjes op te zoeken en daar ligt hij nu op de grond mee te spelen. Inmiddels wel met de tv aan, maar het is zo half kijken. Vandaag is het best okay. Lekker rustig. Voor het eerst sinds maanden heeft hij goed geslapen. En dat is uitermate goed te merken aan z'n humeur (hij keerde z'n halve kamer ondersteboven, maar het is ook netjes opgeruimd. Hij is inmiddels uit eigen beweging al aangekleed. Ik dus nog niet)

Maar mijn plannen voor januari zijn:
- werken (das makkelijk met werk dit keer)
- opruimen (zoveel mogelijk m'n eigen stukje huis opruimen, want daar is de zooi het grootste)
- 29 dagen elke dag iets geven. (dag 1 wordt maandag denk ik, dan komt het allemaal mooi uit)
- Meer studeren! (ergens toch die tijd weer inhalen die ik kwijt ben daarin)
- me gewoon weer aan een strak budget houden. (het in december compleet hierin falen is nog steeds een beetje een puntje om over te balen, dus alles maar gauw weer op de rit)
- optioneel: Eventueel ander baantje vinden. (voor langer dan 6 maanden of juist voor 6 maanden, maar dan beter verdienend)

Niet eens zoveel en lekker haalbaar. Ik ga namelijk in 2011 gewoon voor haalbaar en niet voor de hele grote dingen. Die worden vanzelf wel haalbaar. Dat huis, dat lukt wel in 2011. Dat is namelijk haalbaar. Maar kunnen leven van het doen wat je leuk vind, dat zit er voorlopig nog niet in. Dus is het daar gewoon hard aan werken en verder maar zien hoe het loopt. Er moet namelijk wel gewoon geld gaan binnenkomen hier.

Dat ik het allemaal leuk vind dat er inmiddels gewoon 30 mensen mij hier volgen. Toch best grappig hoe het leven loopt. Ik vind het gezellig dat er mensen komen lezen en ik zal ook in 2011 vele blogjes zelf blijven lezen.

2 opmerkingen:

  1. Veel succes met je doelen! En gelukkig nieuwjaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes in 2011!
    En ik blijf je blogs lezen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen