woensdag 5 januari 2011

29 dagen geven, deel 1

Ik begon een dagje te laat met geven. Maar dat maakt toch lekker niks uit. Want ik doe het wel!
Gisteren gaf ik een doos weg, met allerlei kleine kindjesspullen erin, die ik voorlopig zelf niet nodig heb. Dus gaf ik deze doos weg aan een goede vriend van me, die nou ook wel eens wat leuks verdiend, na veel gedoe (nog steeds) met z'n uitermate lieve dochtertje (die met 28 ofzo ter wereld kwam en nu inmiddels, gecorrigeerd, bijna 6 maanden is) Er is daar al zoveel gedoe geweest over vanalles, dat ik dacht: ik heb het niet nodig, nu kan ik het wel wegzetten, maar ik kan het ook weggeven. Dus dat deed ik.

Vandaag geef ik al m'n tijd aan Kleine Vent. Hij is vrij vandaag en m'n hele dag is voor hem. We gaan lekker knutselen en kliederen met lijm en papier. Ik ga vandaag even niet de was doen, even niet nog de krant lezen, niet nog even kijken op de computer ofzo. Gewoon lekker niet. De computer gaat vandaag niet aan, pas als Kleine Vent in bed ligt. (hoe ik dan stiekem toch ineens zo blogje eruit mik? kan plannen gelukkig hierzo, beter dan ik kan)
Vandaag bestaat de grote boze buitenwereld even niet en zijn we gewoon weer lekker met z'n 2en. Dat is mijn geven vandaag. Want hij verdiend het absoluut. Ik ga ze vaker inplannen, die 'lekker met z'n 2en'-dagen.
Deze dag duurt dan wel maar tot half 3 vandaag. Dan komt er een vriendje spelen. Eigelijk had ik er niet zo'n zin in, want het kost mij echt altijd bergen energie. Maar ik gun het hem heel erg. Hij ziet er altijd erg naar uit, hoewel het lang niet altijd echt goed gaat. We gaan het zien. Het is maar 1,5/2 uur. Dat is voor mij ook nog goed te doen.

Maar gisteren gaf ik mezelf nog 1 keertje een grote zak met wol. Daar ga ik in de loop van het jaar een deken van haken. Ik kan nog niet zo erg goed haken en het lijkt me een goede oefening, met een leuke uitkomst. Dus ga ik zo langzaamaan overal tussendoor af en toe werken aan die deken. Dan moet het lukken om binnen een jaar een leuke deken te hebben denk ik zo.

 Ook bedacht ik iets om dat budget nou eens netjes op orde te krijgen. Ik heb elke week nu €50. Dat is nu voor allerlei dingen. Ik hoef tenslotte niet de wekelijkse boodschappen te doen. Maar dit jaar zit dat er dus wel in, waarbij tegelijkertijd ook m'n inkomsten dalen.
Dus bedacht ik: als ik nu er voor zorg, dat ik alles wat ik uitgeef, ook binnenkrijg (als extra dan). Dat ik elke week op nul of in de plus uitkom. Deze week zal dat nog niet lukken, maar ik ga er voor streven. Dan kan ik extra sparen nu en straks is het handig om zoiets al in de vingers te hebben.
Ik ga denk ik ook eens met een goede vriend op zoek naar wat adressen voor verkoop van vanalles.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen