donderdag 27 januari 2011

Bij stress en frustratie: besparen!

En wat doe je als vrouw als je je helemaal hopeloos voelt.
Chocolade eten en dingen kopen (ja dames, hoewel het in consuminderland niet zo erg is, gebeurt het nog steeds)
En dat is precies wat ik gisteren deed. Maar dan met mate. Ik at een handje chocoladeboontjes uit de koelkast en kocht 3 spijkerbroeken. Vanuit mn stoel. En het was allemaal toch goed verantwoord. Want als ik namelijk een spijkerbroek nodig heb, heb ik er nu geen meer in de kast hangen. Van de 3 die ik had, zijn er 2 gescheurd en bij nummer 3 is het er op wachten. Maar ik besloot niet naar de winkel te lopen om daar broeken te passen en uiteindelijk weinig te vinden waar ik echt iets mee wil. Ik ging lekker rondhuppelen op marktplaats, kocht 3 broeken waarvan ik zeker weet dat ze passen, voor de prijs van iets meer dan 1 in de winkel. En vandaag al in mn kast. De post was snel. En ik heb effectief bespaard. En alsnog netjes in het weekbudget. Dankzij een bestelling bij het Schaap. Maar alsnog staat de teller van januari €41,94 in de plus. Dat lukt me nooit om dat uit te geven binnen nu en morgenavond. Daar heb ik helemaal geen tijd voor.

En nog meer besparend op de zomerkleding: van de gescheurde spijkerbroeken, wordt er minimaal 1tje een rok voor de zomer. Met alles wat ik nog zo heb liggen aan stof kan ik er denk ik wel 10 maken, maar eentje lijkt me wel genoeg. Er liggen namelijk nog zoveel dingen die ik moet afmaken.

Ik bedacht gisteren overigens ook: als ik straks verhuisd ben en ik heb geen droger (of weiger deze te gebruiken) dan zal kindlief wel wat meer kleding moeten hebben. Voor de zomer zal het geen probleem zijn, er liggen genoeg broeken om af te knippen. Maar dat gekke voorjaar. Truien drogen nu eenmaal niet zo snel. Dus ga ik ook maar op zoek naar wat extra truien en alvast wat nieuwe t-shirts en korte broeken voor de zomer. Het lijkt me, prijstechnisch, wel een goed moment.
Zo'n dagje als gisteren is soms gewoon heel erg nodig. Dan denk ik: stik er maar in wereld! ik doe het wel alleen. Wat meestal resulteert in meer doen/effectiever werken/meer gemotiveerd zijn. Maar dan ben ik eerst een dag lang heel ongezellig. Gelukkig voor Kleine Vent wassie gisteren bij een vriendje spelen.

Vandaag had hij zelf een dagje dat het even allemaal niet meer ging. Hij is echt helemaal op. De energie is ver te zoeken. Hij heeft een half uur gehuild. Om eigenlijk helemaal niks.
En toch hebben we een heftig weekend in het vooruitzicht. Zoonlief moet nu eenmaal perse naar judo (want mamma, ik moet examen doen en als goed m'n best doe, mag ik misschien zelfs een slip overslaan!) en dan gelijk door naar de generale repetitie van de musical. Morgen de uitvoering, 2 keer.
Maar dan is het ook helemaal rustig. Volgende week moet er niks meer. En dan komen er geen kindjes spelen en gaat hij nergens heen. Gewoon lekker lui zijn en bedenken hoe we alles gaan doen met zn 2en.

1 opmerking:

  1. Af en toe gewoon eens nodig.. Rust..
    Filmpje kijken, heel lang in de pyjama lopen en ongezond eten....

    BeantwoordenVerwijderen