dinsdag 11 januari 2011

Change of mind

Hmm.
Ik bedacht gisteravond: ik ga m'n knutsel dingen helemaal niet op marktplaats zetten.
Ze mogen op TheGift Hyves van zeeland.
Daar behoor ik sinds een week of 2 toe.
Dat is een hyves waar je vanalles kan aanbieden wat je niet nodig hebt. Hier kan ook gevraagd worden naar dingen die je wel nodig hebt. Ik heb nu niks nodig, maar wel bergen over.
Ik maakte al een meisje blij die ineens single zwanger is. Die krijgt een berg van m'n spulletjes die ik graag uit de weg wil hebben. Allebei heel erg blij, want zij heeft ineens een krat vol met luiers/rompers/shirtjes/broekjes/speentjes/flesjes/knuffels en ik heb weer een stuk meer ruimte in m'n kleine woonkamertje.
Het was leuk om te zien hoe blij ze er van werd.
Ik weet nog van mezelf, dat ik helemaal blij was met een 2ehands kinderwagen, die niet grijs/zwart/donkerblauw was. Ik wilde namelijk vooral lekker kleur. Dus de wagen in lichtblauw met allerlei jungledieren was helemaal geweldig. Zoonlief heeft er een tijdje gebruik van gemaakt. Daarna verdween de wagen in het tuinhuis om een jaar later weer verkocht te worden aan een oma die graag ook een kinderwagen wilde voor haar nieuwe kleinkind. Dit deed ik ook met de maxicosi en de buggy.

Ik merk bij mezelf, dat sinds ik echt bewust aan het minder kopen/willen ben, ik veel meer geniet van kleine dingen. Onderweg naar huis daarnet zag ik een vader (type bouwvakker, groot en breed) huppelen met z'n dochtertje van (ik denk) een jaar of 3. Prachtig gezicht.  Of het kleine zusje van een klasgenootje van kindlief dat, totaal onverstaanbaar, een prachtig lied aan het zingen was.  Dat het net niet regent als ik naar buiten moet vandaag.

Nu ik minder koop, WIL ik ook minder. Ik wil geen gekke dingen. Helaas wel dure dingen nog. Een huis is niet goedkoop (ook huren niet, want er moeten meubels in) studeren is ver van goedkoop (en ik heb nog mazzel, qua kosten) Voor jezelf beginnen is eigelijk ook wel een dure grap.
Dus ik stel dingen uit. Studeren doe ik al, die kosten zijn er. Een huis is iets wat zeker wel dit jaar gaat komen. Eerst moet vriendlief alles een beetje op orde hebben. Hij gaat tenslotte de kosten grotendeels dragen (nog altijd geen vast werk voor mezelf helaas) Ondertussen spaar ik me helemaal scheel, om zo straks geld te hebben om ook iets in dat huis neer te zetten. Ik ben ook weer druk bezig met allerlei dingen voor Het Schaap, wat hopelijk meer inkomsten dan vorig jaar gaat opleveren en misschien ooit nog eens echt mijn broodwinning kan gaan worden. (of allicht een stuk ervan)

En ondertussen blijf ik hier opruimen, bloggen, leuk doen met kindlief, bakken, maken en wat nog allemaal niet meer. Er worden dit jaar dingen gedaan en dat voelt goed!

3 opmerkingen:

  1. Als het goed voelt, zou ik zeggen voorala doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor, je goed voelen :) Dan moet je het vooral niet anders doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zit goed in je vel. Dat is altijd fijn.

    Leuk dat je iemand blij hebt kunnen maken met spulletjes die je niet meer gebruikt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen