dinsdag 25 januari 2011

De welbekende kogel


Ja hoor. We zijn er echt over uit. Tenminste ik wel. Zoonlief ook naar mijn idee.
Hij gaat naar een andere school. M'n vertrouwen in de huidige school was niet zo best, maar in de beide juffen van groep 4 nog goed aanwezig. En gelukkig bleek dit ook wel terecht. Ze doen hun uiterste best voor hem. Maar dat betekende ook tot de conclusie komen: hij past niet in de klas, dat zal niet veranderen. Dus is het voor hem wel zo eerlijk om hem te laten zitten waar hij zit? Zit hij niet beter op het Leonardo misschien?
Hij voelt zich nu namelijk niet lekker in z'n vel en is daardoor met z'n werk ook niet vooruit te branden. Behalve als hij dan alleen achter de computer zit. Dan gaat het als een trein. 

Om daar mee te openen bij een rapport gesprek. Ik viel bijna van mn stoel. Gelijk maar even uitgelegd dat ik, na overleg met zuslief die nu op de betreffende leonardo afdeling werkt, het niet geschikt zou zijn voor Kleine Vent. Maar dat het waarschijnlijk wel wijs is om voor hem een school te vinden die beter bij hem past. Want z'n huidige klas past niet bij hem. En hoe ze ook proberen de leerstof aan te passen op zijn kunnen, die klas verandert niet.
Omdat ik al eerder keek naar een andere school, ben ik vrij snel wel eruit waar hij dan heen zou moeten. Plantechnisch gezien is een school in de buurt handig. En in de binnenstad hier (op slecht minuut 5/10 verder dan huidige school) zit een goede school, waar de klassen veel kleiner zijn. Daarbij opgeteld dat dit vaak combinatie klassen zijn, hij er toch wel redelijk wat kindjes kent, z'n grote vriendin van de BSO daar ook zit en dat ik inside info heb over de manier van werken, was voor mij goede reden om toch op korte termijn maar eens te gaan kijken. Kleine Vent heeft zich voor de kerstvakantie heftig verzet tegen het idee naar een andere school te moeten. Maar nu de kogel door de kerk is, heeft hij er wel vrede mee.
Hij stond ook prompt niet meer om 6 uur naast m'n bed vanmorgen. Hij kwam rond half 8 pas z'n nestje uit. Dat is voor hem heel wat (voor mij ook. Al tijden niet meer zo lang geslapen)

Maar voorlopig concentreren we ons deze week op de musical uitvoering van zaterdag, met voorafgaande nog 3 lange repetities voor Kleine Vent en voor mij nog wat kleding in elkaar zetten en op zoek naar zwarte schoentjes voor kindlief. En nog een bestelling afwerken die vandaag op de post moet. Er is nog veel te doen deze week. Gelukkig allemaal leuke dingen.


(oohja. ik kreeg vanmorgen een mailtje van de lokale letskring. Ik ga het allemaal eens goed lezen en mezelf dan opgeven (ff nadenken over wat ik te bieden heb) dat scheelt me straks weer wat geld en ik vind het heerlijk om dingen voor anderen te doen)

1 opmerking:

  1. Succes! Een school waar je kind jaren moet doorbrengen, moet er één zijn lijkt mij die bij hem past. Doe wat goed voor hem is, maar dat komt vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen