vrijdag 28 januari 2011

HMMMM....
Toch een beetje een domper op de feestvreugde.
Vanmiddag de directeur van de beoogde nieuwe school gesproken.
Het is binnen dezelfde organisatie, waar dus allerlei afspraken gelden.
Er zijn afspraken over het overnemen van leerlingen. Met de nadruk op: Liever niet!
Maar helaas, ik wil het echt wel.
Maar ik moet dus in gesprek met de juffen en de directeur van de huidige school, zodat er weer overlegd kan worden en dat er dan eventueel gesproken kan worden over een eventuele overplaatsing.
Dat is dus best zuur, want het gaat allemaal waarschijnlijk weer eindeloos langer duren dan dat ik graag zou willen. Maar ik snap het: alles moet volgens het boekje. Die regels zijn er nu eenmaal, anders krijg je ouders die gaan schoolhoppen met hun kind. Dat moet je ook niet willen. Het is goed dat die regels er wel zijn. Maar het is ook uitermate frustrerend.
Hopelijk gaat het allemaal toch een beetje in een rap tempo (het helpt denk ik wel mee, dat juffen het ook niet meer weten, hoe ze hem in de klas moeten passen. Het werkt gewoon echt niet)

Daarbij vanavond ook nog een stoere Kleine Vent die z'n blauwe slip haalde bij de judo. Waarna we bij de auto terugkwamen: BON! ja het zat er een keertje in. Ik parkeer daar al 4 jaar regelmatig. Meestal maar voor een minuut of 5, maar toch. Het mag niet, want het is vergunningparkeren. Maar toch jammer. Toch weer €70 die ik liever niet uitgaf. Of tenminste aan wat anders. Maarjaaa!!! Het is wel mn eigen schuld natuurlijk.
Ga er vanaf volgende week gewoon netjes rekening mee houden in het budget. Dan is het allemaal niet zo erg.

Maar ondertussen is het wel 'mooi' om te zien dat de mensen tegen alle corruptie in opstand komen. Afrika is het duidelijk beu! Helaas is het al jaren een rotzooi en vaak ook slechte omstandigheden voor de inwoners. Maar het volk heeft er nu duidelijk genoeg van. En alle corrupte leiders in Afrika en daarbuiten zijn nu toch wel een beetje bang. Want het is besmettelijk. Eerst in Tunesiƫ, nu in Egypte. Welk land gaat er volgen?
In een tijd dat ik steeds meer ga twijfelen aan een fatsoenlijke democratie in nederland, wordt het vertrouwen in het systeem democratie wel gesterkt door al die mensen, die nu vechten voor hun eigen rechten, dat hun mening gehoord wordt

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen