maandag 17 januari 2011

Vetmesten dat varken.

In 2011 ben ik goed bezig met mn kasboek. Het klopt tot op heden allemaal netjes. En alleen de eerste week over budget gegaan (welgeteld €0,46). De tweede hield ik al over en ik ga voor deze week nog meer over.
Ik vind het leuk om te zien hoe de cijfertjes uit het rood blijven. Ik leer het wel, ooit!
Voorlopig deze week geen grote uitgaves. Op zich nauwelijk uitgaves, dus dat scheelt al.

De spaarrekening zal toch moeten worden aangevuld. Want die ziet er nu zo zielig leeg uit. Ik ben druk met alles weer eens opnieuw onder de loep nemen en kijken waar het niet nog een beetje minder kan. En ik kwam tot de conclusie dat dit vooral is op mn telefoonrekening (nu nog niet, per november zeker wel) en op alles buiten de vaste uitgaves. De vaste uitgaves zijn inmiddels minimaal. Ik heb er niet zoveel, dus dat scheelt weer.
Voor m'n telefoon gebruik ik elke dag netjes de 2 gratis berichten die ik krijg van Voda.fone. Ik heb wel een vrij groot abonnement, maar hierdoor spaar ik netjes elke maand toch een groot stuk tegoed op, wat ik dan wel extra heb als het soms nodig is (ik ben nogal van het sms-en. Dat krijg je met liefde op afstand :P) Hierdoor kom ik nooit over het vaste bedrag heen. Maar met eenmaal in 1 huis wonen, kan ik per november dat bedrag ook weer een heel stuk terugschroeven. (of ik moet ineens zo'n goedlopend bedrijf hebben, dat ik steeds moet bellen enzo, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren)


Maar voorlopig zit ons spaarvarken goed op slot en moet hij nog veel dikker worden. De leuke dingen pot is ook steeds zwaarder aan het worden. Hij gaat richting de 3kg. Ik ben benieuwd tot welk gewicht we komen tot de zomer. Per kilo is het ongeveer €70. Dat is gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar.
In ieder geval staat er weer een tripje naar Nemo op het programma. Op verzoek van Kleine Vent. Ik kan niet wachten tot het weer zomer is. Er moet nog wel veel gebeuren en er gaat veel veranderen nog, maar het kan me niet snel genoeg gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen