zondag 9 januari 2011

week one....

1 week in 2001!
Het voelt nog steeds gek om te zeggen dat ik inmiddels 25 ben, laat staan dat het al 2011 is!
Maar het jaar gaat lekker hier.
Kindlief heeft in de vakantie een schakelaar gevonden denk ik.
Hij heeft afgelopen woensdagmiddagen 2,5 uur belachelijk lief gespeeld met z'n vriendje, dat op bezoek was. Eerst samen een computerspel en daarna dik een uur buiten rondgestekkerd met z'n 2en. Zonder dat ik ook maar 1 (!) keer moest ingrijpen. Voorheen was dat gemiddeld na 10 minuten al het geval.
Goed nieuws weer.
Vrijdag voor Juf van Kleine Vent even 2 leuke mokken gehaald. Hij mocht zelf kiezen en waar ik een getreuzel van een kwartier verwachtte, stonden we binnen 5 minuten weer buiten. Thuis er een leuk mandje bij gezocht en er een leuke inhoud ingestopt. Bespaarmodus op volle toeren, want het kostte me ook wel €2,50. Maar het ziet er leuk uit. Nu nog inpakken en dan is het klaar om morgen mee genomen te worden.

Vanaf komende donderdag ga ik bij Kleine Vent op school 'smiddags meehelpen bij het ontdek kasteel. Ik vind het een briljant concept (voor wie het niet kent: er kunnen allerlei, niet reguliere, activiteiten geprobeerd worden, zoals huisjes metselen, leren hoe bellen gemaakt zijn, uitproberen hoe je met een citroen een lampje laat branden enz) Het is ook wel een beetje in mijn straatje. Lekker een beetje uittesten hoe het allemaal werkt. Maar wat mij nogal verbaasde: ik werd hiervoor gevraagd door een andere moeder. Die had ik even niet zien aankomen. Ik ben namelijk geen lid van de schoolplein maffia (die niet eens zo heel erg heerst bij kindlief op school) Ik ben geen gezellige moeder die even een praatje maakt tijdens het wachten.
Ik ben nu eenmaal geen sociaal dier. Nouja, een mol dan misschien, of een struisvogel.
Maar ik ben bezig met meer geven. En dit geef ik niet zozeer aan de school. Dit is iets wat Kleine Vent helemaal geweldig vind. Dat ik ook meehelp op school en dan zeker met iets wat hijzelf ook helemaal geweldig vindt.

M'n planning thuis loopt ook redelijk goed. Het is nog redelijk op schema zo. De deken gaat 10 keer harder dan ik verwacht had. Inmiddels bijna 30cm gehaakt. Dus nog een centimeter of 80/90 te gaan ongeveer. In dit tempo duurt het geen jaar, maar slechts een maand of 2. Ben benieuwd.
De UFO's (UnFinished Objects)die er nog liggen, worden ook steeds een beetje minder. Komende week staan er weer 2 op de planning en dan heb ik er voor januari genoeg gedaan.
Dat neemt niet weg, dat ik nog een berg moet opruimen en dat ik ook nog steeds een berg wil maken. Maar als ik me zo netjes kan houden aan planningen, dan moet het zeer zeker lukken. Hopelijk zelfs een beetje sneller. Dan heb ik tijd voor extra studeren.

Dus voor week 2 van het nieuwe jaar: bergen opruimen, dingen afmaken, kijken waar ik nog meer kan geven en weer goed voor mezelf zorgen.

4 opmerkingen:

  1. Wil me nergens mee bemoeien, maar kijk uit voor je studie. Studerende moeders worden door de school beschouwd als thuisblijfmoeders, oftewel: altijd beschikbaar voor hulp. Ik ben de dag voor een tentamen eens voor het blok gezet door de school: of mee met de klas naar Artis, of het Artisreisje kan niet doorgaan. Andere ouders konden ook niet.
    Het kostte me veel moeite toch voor mijn tentamen te kiezen. En het Artisreisje ging, ook zonder hulpouders, gewoon door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ja gezegd, omdat het valt op m'n opruimdag. De andere dag dat ze werken met dit project is dinsdag en dat kan gewoon niet, dan studeer ik. Ik heb 1 dag werk, 2 dagen studie, 1 dag opruim en 1 dag voor extra en kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Lottebees,
    wat grappig dan zijn we even oud, ik ben ook net 25 geworden.. Wat goed dat je je dagen zo indeeld, ik doe een beetje van alles wat (en veel van niks, zo voelt het soms). Een beetje meer structuur zou goed zijn :) Succes met het ontdekkasteel (wat een leuk idee)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het superleuk om te helpen op school. Ik werk 3 dagen en zit in de OR.
    Zonder hulp geen extra dingetjes (zonder hulpouders soms onverantwoord)
    Ik vind het niet meer dan normaal om te helpen. Helaas schuiven sommige ouders het altijd af. En dat terwijl het zo leuk is, voor de kinderen, maar ook voor jezelf en het contact met de leerkrachten.
    Ik zou zeggen: Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen