maandag 31 januari 2011

Weekbudget aanpassen.

Ik verlaagde vanaf deze week m'n weekbudget naar €40. Wat er gelijk vandaag al een stuk doorheen is, want ik ging nog wat boodschappen halen. Er moest nog kaas en melk komen.
Daarbij kocht ik gelijk ook nog wat dingen die verder ook op waren. En nog 2 dingen voor in de verhuisvoorraad. Die inmiddels al een redelijke afmeting is geworden. Elke keer als ik iets van boodschappen moet halen, neem ik iets mee voor in de voorraad. Dus inmiddels is die voorraad ong 1,5 verhuisdoos vol geworden. Het is elke keer een paar euro op het moment, maar het gaat me uiteindelijk toch in aanloopkosten een beetje schelen. Elke euro is er weer eentje. Het geld voor de kaas en de melk krijg ik overigens weer terug, maar dat gaat in de grote pot. Die vraagt ook weer om een beetje gevoerd te worden.
Maar in het budget heb ik ook alvast maar €15 apart gezet voor die leuke boete van afgelopen vrijdag. Als ik dan even bedenk dat het ongeveer 4/5 weken duurt voordat die op de mat ligt, dan heb ik genoeg bespaard op het budget om die boete te kunnen betalen zonder teveel gedoe (dat kan natuurlijk wel, maar ik leer mezelf alvast wat goede gewoontes aan)

Ondertussen zijn de spaartegoeden ook weer een klein beetje aangegroeid. Het ging niet zo snel als ik hoopte, maar dat komt in februari weer helemaal goed. Ik krijg deze week en volgende week betaald voor nog 2 opdrachten en dat zijn leuke bedragen. Daarmee heb ik m'n uitgaven van januari weer terugverdiend en nog ruimte over voor in februari. Hopelijk lukt het me om ook alle uitgaven van februari weer terug te verdienen.

Voor het verhuizen (mocht het nog us een keer gebeuren) ben ik ook bezig met een boekje van allerlei prijzen. Van dingen die er zeker wel moeten zijn aan boodschappen. Dingen als kaas en melk gaan er redelijk hard doorheen hier (zeker nu ik Kleine Vent minder vlees laat eten en dus meer kaas eten en meer melk drinken) Als ik kan uitrekenen wat een redelijk bedrag aan boodschappen per week zou zijn, dan kan ik uitrekenen hoeveel ik er bij zou moeten verdienen, om niet elke maand helemaal krom te liggen om alles te betalen. En met een redelijke voorraad die ik gewoon al meeneem, kan ik nog een maand of 4/5 wat foutjes maken. Ik ben namelijk graag goed voorbereid. Ik hou niet van verrassingen als het gaat om geld uitgeven. (alleen als het veel minder is dan ik verwachtte. Dat zijn leuke verrassingen)

Maar vandaag eerst maar eens hard studeren. Hoe verder ik kom met m'n studie, hoe eerder ik er functioneel werk in kan zoeken. (het schijnt na m'n eerste jaar al een mogelijkheid te zijn) Over 2 weken weer een tentamen. Hard werken ervoor en het netjes halen, dan ben ik weer helemaal goed op weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen