woensdag 19 januari 2011

Weekbudget

Ik zit deze week weer goed in het budgeteren.
M'n budget staat nog enorm in het zwart en dat gaat lekker zo blijven. Deze week enkel nog een paar gymschoentjes voor zoonlief en dan hebben we alles weer gehad.
Gistren kocht ik wel weer een fijne aanbieding. Ik kocht 2 broodbakvormen en 2 mokken voor €3. Nu had ik 1 bakvorm voor €3 al niet erg duur gevonden. Nu heb ik er 2 en kreeg ik er gratis en voor niks 2 leuke mokken bij, die weer in de kast mogen als eventueel kadootje.
Deze week ook in 1 klap genoeg bijverdient om de hele maand januari op te vangen, qua uitgaves. Plus wat extra als ik zo netjes blijf met het uitgeven ervan. Helaas staat er wel een nieuwe spijkerbroek op het programma. Want ik scheurde gisteren uit de nog enige redelijk fatsoenlijke spijkerbroek die ik nog had.
Maar met een in opdracht maken verdien ik weer zo'n €200. Dus ik denk dat het allemaal in de plus eindigd in januari.
En ondertussen ook ontzettend aan het klikken (en mensen die inmiddels voor mij klikken), waardoor die totalen ook steeds meer oplopen. Ik ga voor de €100 dit jaar. Dat is altijd wel haalbaar, dus zeker dit jaar (met een lief programmaatje waar ik door een eindejaarsactie nu 6 maanden lang elke week een mailtje krijg voor €0,15)

M'n geven gaat allemaal niet zo snel, maar wel steeds een beetje.
Ik maakte gisteren een toekomstige moeder blij met een doos vol spullen. Zuslief was blij met de stapel stof die gedoneerd werd voor de kostuums. Die ik ook gedeeltelijk zelf maak. Er staat nog een doos te wachten op een andere toekomstige moeder. En m'n oude kinderleesboeken gaan ook voorzien worden van een goed plekje. Ik vind het allemaal leuk. Mensen blij maken. En daarbij ook nog meer ruimte maken voor mezelf.
Iedereen wint.
Januari heeft nog wat toydrops in het vooruitzicht en hopelijk ook nog wel bergen studeren. Moet ik natuurlijk niet ziek zijn.

1 opmerking:

  1. Ik vind het heerlijk zo´n goed overzicht.
    En het is natuurlijk altijd heerlijk om over te houden.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen