dinsdag 1 februari 2011

alle beetjes helpen

Het eerste begin om m'n uitgaven in februari terug te verdienen is er. Ik vroeg gisteren weer een betaling aan bij moneymiljonair. Het is maar een klein bedragje, maar alle kleine beetjes worden samen groot.
Dus eind van de maand zeker al weer een stukje terug.
Vandaag bezig met weer wat geld verdienen in m'n baantje van nu. Dat tel ik overigens dan weer niet mee om de uitgaves te compenseren. Dus zal ik ook aan de slag moeten met marktplaats, bol.com en zeker niet te vergeten het Schaap. Die hoop ik eindelijk fatsoenlijk te kunnen updaten.
Vorige week hield het werk, de studie en Kleine Vent me nogal erg bezig en is er van werken aan het Schaap weinig terecht gekomen. Deze week heb ik geen kind dat 3 keer een middag ergens heen moet, geen kleren meer die gemaakt hoeven te worden met een deadline en ook nog eens meer energie om dingen te doen.
Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest om een goede samenvatting te maken van het boek waar ik uit moet studeren voor m'n tentamen en dat is bijna klaar. Het gaat een zware kluif worden, maar ik ga het gewoon doen.

Daarbij schreef ik gisteren ook een verlanglijstje met 6 boeken die ik graag zou willen hebben. Wel bespaarboeken, maar dan vooral handig. "Koken voor onder €1,50" is zo'n boek. Dan is het hele gerecht minder dan €1,50. Dus niet per persoon. Het vergt wel een beetje een voorraad denk ik, maar het idee is zeker leuk. Ik heb als doel het Nibud ongelijk te bewijzen en dat je van veel minder dan €50 per week voor 2 personen ook gezond eten kan klaarmaken. En ook het boek "alledaagse dingen, buitengewoon gebruikt" is er ook eentje. Het ligt hier nu vanuit de bieb, maar dit boek is het waard om in de kast te komen. Er staan echt bergen tips in, over hoe je dus met alledaagse dingen (zoals citroenen, natuurazijn, autowas enz) allerlei andere dingen kan schoonmaken, repareren of schoonhouden. Bij het doorlezen merkte ik al dat je met 1 keukenkastje vol, je hele huis kan schoonmaken, schoonhouden en alles repareren. En allemaal niet echt chemisch. Dus ook nog beter voor het milieu. En voor de portemonnee. Een fles natuurazijn kost iets van €0,40. Dat scheelt nogal met de alledaagse andere schoonmaakmiddelen. Dus een groot bespaarpunt vond ik.

Ik ga er met m'n marktplaatsverkopen voor sparen, die boeken. Ik heb op zich wel genoeg geld staan al, maar ik krijg binnenkort van een ander klikprogramma een bon van Bol.com, die ik zeker wil gebruik daarvoor. Met vast nog wel ergens een kortingscode voor geen verzendkosten en dan scheelt het allemaal weer een beetje. Ik ga niet meer voor het grote geld, ik ga voor 100 keer een klein beetje. Beter te behappen en makkelijker te bereiken.


Ondertussen zitten we ook niet stil met het vinden van een andere school voor kindlief. Helaas kon ik niet zomaar een afspraak maken om te komen kijken bij de school die wel willen. Er moet dus eerst nog weer eindeloos gepraat worden. Maar het komt goed, dat weet ik zeker. Zeker omdat beide juffen het wel met me eens zijn, dat dit de klas niet voor hem is. Ondertussen krijgt hij moeilijkere toetsen voorgeschoteld en wachten we ook maar af, wanneer we bericht krijgen over het Testen in maart. Ben zo benieuwd.

2 opmerkingen:

  1. Mijn streefbedrag is ook €50,- per week voor de boodschappen. Ik zit de afgelopen weken gemiddeld op zo'n €60,-, maar ik denk dat er nog wel wat ruimte in zit (zonder dat het te gek word natuurlijk)!

    Die boeken lijken me ook helemaal top, heb snel gekeken in onze bibliotheekcatalogus, maar helaas.. ze hebben hier amper bespaarboeken :-)

    Mag ik vragen welk klikprogramma je gebruikt voor de bol.com-boekenbonnen? Dat klikken valt me namelijk reuze-mee!

    Succes met het vinden van een school voor Kleine Vent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! Heb je een link voor me? Dan krijg je voor mijn aanmelding nog een paar munten!

    BeantwoordenVerwijderen