zondag 13 februari 2011

Alles komt in 3...

Zou al het goede in drieën komen?
Ik heb het idee dat alles wel in 3en komt. Ook de slechte dingen.
Maar als dan echt alles in 3en komt, dan zou dat beteken dat ik komende week een boel dingen niet goed ga doen ofzo.
Door al m'n studiewerkzaamheden was ik echt vanalles vergeten. Zo vergat ik dus een kaartje te reserveren voor de musical van Kleine Vent, vergat ik daarbij ook nog eens de DVD van diezelfde musical te bestellen en vergat ik er een aantal belangrijke mailtjes uit te gooien.
Door stom toeval had zuslief me bij de eerste reservering verkeerd begrepen en had ze voor 12 februari s'avonds 2 kaartjes voor me apart gelegd. Het hoefde er maar 1 te zijn, maar ik had dus wel een plekje. Waarbij ik het kaartje ook nog eens niet hoefde te betalen, omdat ik zoveel geholpen had.
Na afloop bleek ze ook een DVD besteld te hebben voor ons, die konden we gelijk meenemen. Het was maar goed dat ze daar allemaal aan gedacht had. Ben er tenminste erg blij mee.
Maar komende week staat er nog een tentamen, een mogelijkheid tot werken en het bekijken van een huis op de planning. Nu kan ik bedenken dat als alles in 3en komt, dat er of 2 dingen helemaal misgaan of dat er nog iets leuks bijkomt.
Ik ga maar uit van het laatste, even voor het gemak.

Met het budget gaat het deze week ook weer helemaal prima. Het cadeautje voor Kleine Vent voor na de musical, dat lag er al een tijdje en daarbij hoefde ik dus ook m'n kaartje niet te betalen. Maar ik ben wel bezig met een leuk cadeautje bij elkaar te verzamelen voor beide juffen van Kleine Vent. Zo kocht ik gisteren 2 leuke voorleesboeken (waarvan er eentje zelfs in onze woonplaats afspeelt) en ik had al 2 leuke mokken en wat dingen voor chocolademelk.
Eigelijk wil ik voor beide juffen iets leuk in elkaar bedenken en dan nog iets voor in de klas. De boeken passen wel voor in de klas, maar ik ben nog aan het bedenken wat er nog bij kan. Gelukkig heb ik nog een tijdje de tijd om er over na te denken. Ik vind ddt soort dingen doen altijd wel erg leuk.

Het budget staat op het moment op nog €33 over voor de hele week (weer die 3en he). Zover mij bekend is hoef ik niks echt te kopen. Dus koop ik wat kleinigheidjes voor in de kadootjeskast en verder zie ik wel wat er overblijft. Ik denk inmiddels bijna bij alles wel na: Heb ik het nodig? Is het niet goedkoper te doen? Wil ik het over 3 weken ook nog steeds? En meer van dat soort vragen.
Ik probeer ook het kopen van kleding voor de zomer zoveel mogelijk te beperken. Voor mezelf dan, want Kleine Vent groeit weer als een gek en dus is de kans redelijk aanwezig dat hij zelfs nog een extra paar winter/voorjaarsschoenen nodig heeft. Maar voor mezelf probeer ik minimaal kleding te kopen. Ik heb nog genoeg stof liggen om dingen te maken voor mezelf. Wat ik dinsdag ook ga doen, want na 1,5 week elke dag bergen leren, plan ik dinsdag even een studievrije dag in. Dus een rok maken en hopelijk ook m'n handwerkmandje voorzien van een stevige voering.
Maar als ik minimaal kleding koop voor mezelf, dan bespaar ik daar maar een relatief klein bedrag per jaar mee uit. Dus ik ga ook bezig met het vermaken van broeken van zoonlief, om als zomerbroek te dienen. Dat deed ik al wel een beetje, maar voornamelijk mee naar zomerkamp. Maar het begint zo moeilijk te worden om goed passende broeken te vinden (ze moeten echt verstelbaar zijn aan de bovenkant) dat ik maar een berg van z'n spijkerbroeken vermaak tot korte broek als het beter weer gaat worden. Een net zoompje erin en je ziet er niks meer van. Dat levert me ook weer een kleine besparing op (de grote besparing zou kunnen zijn op z'n schoenen. Ik ga in de winkel met hem passen en dan op het net kijken waar het goedkoper kan. We doen namelijk nogal aan dure schoenen) Hopelijk werkt dat voor hem een beetje.
Een voorjaarsjas heb ik al in de kast hangen, dus die kan al van het lijstje.

1 opmerking:

  1. Hoi Lotte,
    Hoe ging je tentamen? En, wat studeer je eigenlijk?

    Groetjes, Floortje

    p.s. Ik lees al een tijdje af en toe mee, je schrijft erg prettig ;)

    BeantwoordenVerwijderen