vrijdag 4 februari 2011

budgeteren kun je leren.

Met m'n budget begin deze week had ik weinig vertrouwen erin dat het echt goed ging lukken.
Maar ik heb gewoon nog over. Ja niet veel, als je de uitbetaling van Moneymiljonair niet meetelt, maar het ging eigelijk gewoon makkelijk.
In mn weekbudget deze week zat een bedrag voor m'n stomme boete,  m'n inschrijving voor de LETS hier en een beetje boodschappen. Daar kon ik weer €12,50 bijtellen van moneymiljonair, dus eindig ik vandaag op €14,26 in de plus.
Komende week hoef ik ook geen grote uitgaven te doen, zover mij bekend is. En ik ben weer bezig om alle spullen klaar te maken voor marktplaats. Ik heb nog bergen foto's en zelfs beschrijvingen. Ik moet alleen even uitzoeken wat ik daadwerkelijk nog heb liggen, voordat ik het op marktplaats zet.
Hopelijk daarmee het budget goed opkrikken en sparen voor de vakantie begin maart. Dan wil ik toch wel iets leuks gaan doen met Kleine Vent. De week ervoor moet ik nog wel een dag weg voor de studie, dus dat zal ook wel een beetje kosten.
Maar al met al doe ik het prima met dat budget. Nog 3 weken te gaan met een budget van €40 en dan wil ik het weer een beetje naar beneden schroeven. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Omdat ik het mezelf toch echt goed wil leren.

De pot voor leuke dingen in de zomer heeft inmiddels een gewicht bereikt van ruim 2,5kg en dat zou betekenen dat er rond de €200 in zit. Het kan meer zijn, omdat er deze keer ook geregeld wel wat papiergeld in gegaan is. En we zitten pas op begin februari. Met nog 5 maanden te gaan, zal de pot flink zwaar worden. Ben echt heel erg benieuwd hoeveel er uiteindelijk in gaat zitten. De opbrengst van de komende rommelmarkt gaat er ook weer deels in. Dat beloofde ik Kleine Vent, omdat ik grotendeels zijn spullen verkoop.
Dus ook maar eens leuke dagjes uit gaan bekijken. Want als het bedrag zo blijft groeien, dan kunnen we er redelijk wat maken.

1 opmerking:

  1. Goed bezig, ik ben ook bezig geld opzij aan het zetten voor leuke dingen! Wel fijn om te weten dat daar ruimte voor is, zonder dat het gelijk een aanslag is in je portemonnee (nouja, uiteindelijk betaal je het wel, maar je snapt vast wat ik bedoel..)! :-)

    Gaaf dat jullie aan het kijken zijn naar een koopwoning! Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen