maandag 21 februari 2011

Het kan altijd voor minder.

Vandaag ben ik weer druk met besparen en vooruit denken.
Dat is weer vanalles moet uitzoeken is best leuk.
Ik kwam al tot de ontdekking dat het voor ons goedkoper is om dus een warmwaterketel te huren. Pas bij 7 tot 8 jaar gebruik gaat het duurder worden dan aanschaffen. Nu gaan we vast geen 7 of 8 jaar daar blijven wonen, dus is het een stuk meer rendabel. Dat scheelt stiekem ineens best enorm.

Ik deed vanmorgen wat boodschappen voor m'n lunch en ik dacht: laat ik eens uitrekenen wat ik nou daadwerkelijk uitgeef per maaltijd met dit. Ik kwam op ongeveer €0,40 per maaltijd.
Voor €2,65 heb ik 6 keer pasta met gehakt en een kaassausje (en kruiden uit de kast erdoor). En er is nog 200gr pasta over. Geen slechte score. Als het echt moet kan het zeker nog wel goedkoper (zeker de pasta wel) Maar ik vind het toch niet slecht.Met wat groente er doorheen en het is een echt volwaardige maaltijd.

Ik ben allerlei recepten aan het zoeken/verzinnen die weinig kosten of gemaakt kunnen worden van restjes die je dan weer ergens anders over houd. Soepen zijn daarvoor vrij dankbare gerechten. Maar ook veel dingen met pasta zijn er goed in. Ik wil zoveel mogelijk op budget koken, maar wel goed gezond. Dat kan prima, want er is overal wel een aanbieding van vanalles en de markt hier elke vrijdag is geweldig voor allerlei groente en fruit. In de zomer natuurlijk wel met meer uitzoek, maar ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat tot in de winter voordelig kan houden. We hebben straks hoe dan ook, geen eigen tuin meer, dus geen mogelijkheden om redelijke hoeveelheden groente zelf te kweken. Ik ben nu op zoek naar een boek met allerlei eetbare planten, die je gewoon zo kan vinden. Het lijkt me leuk om te doen.

Vandaag ook een geweldig telefoontje. Op woensdagmiddag 2 maart eindelijk een intake gesprek voor de test van Kleine Vent. Dan wordt ook de uiteindelijke datum voor de test vastgesteld. Weer wat dat goed geregeld gaat worden.
Die goede dingen komen niet in 3, maar in 6 denk ik. Het valt allemaal zo mee ineens. Hopen dat het zo blijft. En hard blijven werken.

2 opmerkingen:

  1. Voor 40 cent zal er toch niet veel groente inzitten.
    Dat vind ik toch wel er belangrijk.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms heb je van die 'uitzoek' dagen nodig! Ik vind het soms ook fijn om dingen eens even uit te zoeken, en op een rijtje te zetten. Zulke dagen zijn een investering in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen