zaterdag 26 februari 2011

M'n budgetteller....

De budgetteller van de eerste 8 weken van dit jaar eindigde op €155,44 in de plus.
Geen slechte score. Het kan nog beter. Er kan meer gemarktplaatst worden en er kunnen nog wel uitgaves wat minder. De inschrijving voor de lokale LETS is de deur uit gegaan en daar hoop ik vlug wat van te horen.
Daar tegenover staat wel: nog altijd geen werk, dus niet meer vaste inkomsten. En er gaan wel meer uitgaves aankomen, in verband met een huis. Gelukkig doe ik die natuurlijk niet alleen, maar ik wil zo graag nuttig bijdragen. Wat voorlopig eigelijk inhoud dat ik zo goed mogelijk spaar en zoveel mogelijk uitzoek over allerlei eventueel bijkomende kosten en de goedkoopste mogelijkheden voor allerlei dingen.

Ook blijf ik bezig met allerlei manieren om extra inkomsten te genereren. Vaak hele kleine bedragen, maar die kleine bedragen leverden me dus zo'n mooi cijfer in de plus op. De klikprogrammaatjes zijn de komende 8 weken bijna allemaal zover dat ik kan laten uitbetalen, dus die extraatjes heb ik eigelijk al in m'n zak. Nu nog zorgen voor een goede opbrengst komende zaterdag bij de rommelmarkt en dan gaat alles weer de goede kant op. Ik ben ook van plan om een aantal dozen spullen (indien natuurlijk over van zaterdag, maar ik gok van wel) naar de ruilwinkel te brengen. Daar kun je dan dingen naar toe brengen en daar krijg je dan punten voor. Die punten kun je dan weer uitgeven aan dingen uit de winkel. Ik vind het een goed systeem. Het levert mij veel ruimte op en punten voor eventuele dingen die ik wel nodig heb. De spullen die ik niet meer wil, gaan ook niet zomaar op de vuilnisbelt. Iedereen weer blij.

Het eerste spaarbedrag van maart is alweer richting de spaarrekening gegaan. Langzaam groeit dat allemaal weer een beetje aan. Niet zo snel als ik graag zou willen, maar je kan niet alles hebben. Het groeit, dat is het belangrijkste. Ik ben weer bezig met informatie opzoeken om wat dingen op te zeggen, waardoor ik elke maand weer zo'n €25 extra overhoud. Wat straks prettig is, als ik elke maand, na alle verplichte kosten, maar zo'n €100 overhoud. Daar moet ik dan wel kleding en niet elke maand terugkomende kosten mee betalen. Kan prima, maar wel wat krap. Dus voorlopig maar zoveel mogelijk sparen en besparen. Dan gaan we zeker heus allemaal prima redden.

1 opmerking:

  1. Jullie gaan 't zeker redden hoor! Succes met de verkoop zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen